6 שנים של סבל אחרי שפארס נהרג

הרגע בו צעירים אוחזים בהגה ולא חושבים על הרגע שאחרי, פארס חדיד בן 21 במותו, זה לא נגמר כאן המדינה תבעה והמשפט נמשך והסבל של משפחת פארס נמשך, איך עוצרים את המוות הבא?

16.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
6 שנים של סבל אחרי שפארס נהרג

משנה לשנה הסבל והכאב רק מתעצמים אצל משפחת חדיד ששכלה את בנה פארס ז"ל, המשפחה כתבה וכותבת בכל זכרון :"ביום זה התהפך עולמנו והפכנו למשפחה שכולה, שנים עברו מאז אותו בוקר נורא, הבוקר בו רעדה האדמה בביתנו, הבוקר בו  קירות הבית התרסקו ושברי הזכוכיות פצעו כל אחד מאיתנו עמוק בתוך הלב".

הכאב שמלווה את המשפחה הכואבת לא הפסיק כאן והלך עוד יותר קדימה ברגע שהמדינה תבעה את הצעיר שנהג בג'יפ בו נהרג פארס ז"ל, אז המילים וההכפשה וחרושת השמועות לא הפסיקו לזרום נגד המשפחה שאבדה בן, כאילו הם אלו שתובעים את דין הנהג.

בעדה הדרוזית מספר מקרים נרשמו, בהם היו נהגים מעורבים בתאונות עם הרוגים, שקמו בני המשפחות וביקשו משלטונות החוק להקל בעונשין.

במקרה של חייל צה"ל בשירות סדיר בבתי הסוהר, המדינה לא הייתה מוכנה לוותר ואך עם ההחלטה של בית משפט השלום, המדינה רצה וערערה על ההחלטה שלטענתה הייתה קלה ולא מספקת בשביל להרתיע נהגים שאוחזים בהגה ולא חושבים על הרגע הקריטי שיכול להתרחש והסבל של המשפחות אחרי אסון.

חשוב לציין בעת דריסה וגרימת מוות, המדינה תובעת את הנהגים, במקרה הנ"ל מתייחס לתאונה שנגרמה בנהיגת שטח, שהסעיף החוקתי הוא שונה, כי בשטח בהעדר תמרורים וחוקי תנועה קשה להוכיח עובדות.

הערעור שהוגש לבית משפט השלום לתעבורה בנצרת בפני כבוד הנשיא הש' אזולאי בה נתבע צעיר באשמת גרימת מוות ברשלנות, לפי הסעיפים המיוחסים היה אמור העונש לעמוד על:
חודשי מאסר בפועל אשר ירוצו בדרך עבודת שירות
מאסר על תנאי
שנות פסילה בפועל ופיצויים כספיים למשפחת המנוח.

בית המשפט המחוזי בנצרת בפני הרכב של 3 שופטים, סגנית הנשיא השופטת אסתר הלמן אב"ד, כבוד השופט סאאב דבור, כבוד השופט חנא סבאג, דן בערעור שהוגש ע"י המדינה נגד החלטת בית משפט השלום המחוזי, החליט להשאיר את המלצות השלום.

ערעור המדינה נדחה והעונש נשאר חודשיים מאסר בפועל בדרך עבודות שירות ושנה וחצי פסילה בפועל, כבוד בית המשפט ציין בהחלטה שההסדר אינו משקף את רמת הענישה הראויה בתיקים האלו ונעשה בשל קשיים ראייתיים עליהם צויין ע"י המערער למרות שבית המשפט מבין שהענישה לא מספקת והדרישה הייתה לעונש כבד יותר.

פארס חדיד

לצעירים, חשוב מאוד לשים לב לפני שאתם עולים על הרכב, שאם חלילה יקרה דבר רע אתם אלה שתישאו באחריות למשך כל החיים שלכם בפני החוק ובפני המשפחות.

סמל חדיד פארס בנם של אבירה ועטא, נולד ביום 2.9.1990 בדאלית אל כרמל, ילד רביעי במשפחה, אח של עטיאת, אימאן ועמאד.

פארס גדל ולמד בבתי ספר בכפרי הכרמל, הוא היה בעל כישרון מוזיקלי, המוזיקה הייתה תחביב עיקרי בחייו של פארס, אשר מעבר ללימודים לא זנח גם שלל עיסוקים אחרים, פארס הקפיד לשמור על כושר גופני באימוני ריצה ובהליכה ספורטיבית.

פארס התגייס לשירות צבאי הוצב לשירות חובה כסוהר בשירות בתי הסוהר שב"ס, בבית סוהר קציעות  כסוהר ביטחון.

אחרי זמן קצר נשלח לקורס חובשים קרביים קורס אליו נשלחים סוהרי חובה מעטים, המיועדים לשירות הקשה במרפאות בבתי הסוהר.

בסיום הקורס פארס שובץ כחובש בבית סוהר קציעות, הוא מילא את תפקידו בנאמנות ובמסירות, ועד מהרה בלט כחובש אחראי ומצטיין.

סמל פארס נפל בעת שירותו ביום 2.4.2011. במהלך חופשת השבת, באזור רמת השופט, כאשר יצא לטייל עם חבריו, רכבם התהפך ופארס נהרג במקום.

פארס היה בן עשרים ואחת במותו, הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בעוספיה.

פארס חדיד

תגובות

7. איש חוק לפני 7 שנים
אסור לסלוח לנהגים פושעים
6. للدرزي الأصيل الي عندو مشكلة לפני 7 שנים
حرام على كل واحد بيعرفش الحرام. !!!
5. درزي اصيل לפני 7 שנים
اللله يرحم الفقيد وصبر صاحبو الشوفر
4. א לפני 7 שנים
א
3. צעיר לפני 7 שנים
אללה ירחמו
2. דלייתית לפני 7 שנים
שאלוהים יתן למשפחה הרבה כוחות
1. חבר ילדות לפני 7 שנים
אבדה גדולה

מומלצים