חג הפסחא בעוספיה לראשונה יחד

כל העדות הנוצריות בעוספיה הקתולים המארונים והלטינים התכנסו בכנסיית מר אליאס וחגגו יחד את חג הפסחא ונשאו תפילה יחד עם האב סמיר רוחאנה, בהשתתפות מקהלת מאר אליאס בניצוחה של ז'אן דארק הלון.

16.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חג הפסחא בעוספיה לראשונה יחד

חג הפסחא הוא החג המרכזי של הנוצרים, שבו מציינים את תחייתו של ישו, שלושה ימים לאחר צליבתו.

שירי התפילה של החג ששרה מקהלת הכנסייה הקתולית, שמונה כעשרים חברים שכולם תושבי עוספיה, בניצוחה של ז'אן דארק הלון, נשמעו בכל עבר.

לקחו חלק בתפילה: מבוגרים, נשים, ילדים, צעירים וצעירות, אנשי הדת והאב אבו ג'ורג' סמיר רוחאנה, האב של הכנסייה.

בעוספיה חוגגים את החג כל העדות הקתולים המארונים והלטינים, תפילת החג מתקיימת בסימן של התחדשות וחיים מלאים באהבה ויראת אלוהים.

יש לציין שהשנה קרה משהו מאוד מיוחד שכל העולם הנוצרי, הקתולים ששייכים לוותיקן והארתודוכסים הפרוטסטנטים חוגגים יחד, וזה אומר שהכנסיות בדרכם לאחד את החגים והשנה הם חוגגים את הפסחא יחד, בשנים שקדמו החג נחוג בכל הכנסיות הנוצריות, אולם בתאריכים שונים, הוא נחגג תמיד ביום ראשון בשבוע, ותמיד סמוך לתחילת האביב.

פסחא הוא שמו של חג הפסח בשפה הארמית, שהייתה שפה נפוצה בקרב הנוצרים הראשונים. החג מכונה באנגלית: Easter, בצרפתית: Les Pâques, בספרדית: Pascua, באיטלקית: Pasqua ובלטינית: Pascha.

החג קרוי באנגלית Easter ושם זה מקורו בשם הגרמני לחג Ostern. ייתכן שמקורו של שם החג בחלק מהשפות הגרמאניות והאנגלית בתוכן, הוא בשמה של האלה "אוסטרה" וייתכן כי שם החג הוא על שם חודש האביב הראשון שהיה קרוי "אוסטרמונאט", על שם האלה שסמלה את בוא האביב. לחג הנוצרי נתלוו סממנים פגאנים הקשורים בפולחן האלה, למשל סיפור הארנבת המטילה ביצים מקורו באלה המצוירת לפעמים עם ראש ארנבת והביצים הן סמל לפריון.

בהזדמנות זו, מערכת פורטל הכרמל מאחלת חג שמח לעם הנוצרי ולכל הנוצרים בכרמל.

חג הפסחא

תגובות

3. منصوريه לפני 7 שנים
..
2. עיספיה לפני 7 שנים
ערב טוב וחג גדול ושמח
1. איש לפני 7 שנים
חג שמח

מומלצים