צועדים למבצר מונופורט בעקבות שרה ונתניהו

אלפים ביקרו ומבקרים באתר ההיסטורי מבצר מונופורט, מקום מקסים להתחבר לטבע ולגעת בהיסטוריה, כל הדרך למבצר התווכחנו אם שרה נתניהו הלכה בדרך הסלעית הזו, סרטון.

18.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
צועדים למבצר מונופורט בעקבות שרה ונתניהו

מבצר המוֹנפוֹר, בצרפתית: MontFort, הר-חזק, בערבית: קַלעַת א-שָקיף, הוא אתר ארכיאולוגי מתקופת ימי הביניים ובו שרידי מבצר צלבני מתקופת ממלכת ירושלים בארץ ישראל.

בתמונה משפחה דרוזית מכפר פקיעין שעוסקים בחינוך ומסחר

המבצר בנוי על שלוחה צרה ותלולה בגדתו הדרומית של ערוץ נחל כזיב בגליל העליון בסמוך לקיבוץ אילון, כ-13 קילומטרים מצפון-מזרח לעיר נהריה וכ-6 קילומטרים מצפון-מערב לעיר מעלות תרשיחא. האתר הוא גן לאומי בתוך שמורת הטבע נחל כזיב.

חפירות ארכיאולוגיות אשר נערכו במבצר וסביבותיו העלו ממצאים למן תקופת שלטון האימפריה הרומית באזור ועד לתום התקופה הביזנטית במאה ה-7.

המטבעות, החרסים ושאר הפריטים אשר נתגלו במקום מעידים על קיומו של יישוב קדום שמזהים אותו כ "מצודת הגליל", אשר מוזכר בתלמוד.

מבצר מונופורט

מבצר מונפור בגלגולו הצלבני הוקם באמצע המאה ה-12 על ידי בני משפחת דה מיי, משפחת אצילים ממוצא צרפתי אשר קבלו לידיהם את הנחלה הגלילית שבירתה הייתה מעיליא. את מבצר מונפור בנו האצילים לבית דה מיי כחווה חקלאית מבוצרת אשר הייתה חלק ממערכת של 36 כפרים וחוות מסוג זה שנכללו בתחומי נחלתה של המשפחה.

מבצר מונפורט הוא אחד מהיפים שהצלבנים בנו בישראל, סביב המבצר הוקמו חוות חקלאיות וטחנות קמח שפעלו על מימיו של נחל כזיב, לאחר פחות ממאה שנה המבצר נהרס במלחמה, שוקם ונהרס שוב במלחמה נוספת עם הממלוכים.

ב1266 הסולטן ביברס שכבש את הארץ מידי הצלבנים, הרס את המבצר היפה והפעם באופן סופי, על מנת לוודא שלא יהיה לצלבנים לאן לחזור אם ירצו באחד מן הימים.

מומלץ מאוד לשוטט ולצלם את המבצר, ליהנות מהעתיקות המרשימות ולגעת בהיסטוריה המרשימה של המקום.

 

 {YouTubeVideo id=zNNN-4Do2Ws}

תגובות

מומלצים