אלירז פיין הורשעה בהסתה לאלימות ברשת

בימ"ש השלום בפתח תקווה כב' השופט טרסי הרשיע את אלירז פיין לאחר שהודתה בביצוע עבירות רבות של הסתה לאלימות.

18.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון

כזכור, על פי כתב האישום, בשנת 2014, על רקע אווירה ציבורית רגישה בתגובה לאירועים כגון הריסת מבנים בלתי חוקיים בישוב יצהר ופעולות אלימות שנקטו בעקבותיה מתיישבים יהודיים מקומיים כלפי כוחות הביטחון, אירועי חטיפת שלושת הנערים בגוש עציון, אירוע ההצתה בכפר דומא, רצח הנער מוחמד דוואבשה ואירועים נוספים, פרסמה הנאשמת בעמוד הפייסבוק שלה ובקבוצת גוגל בשם "יצהרניקים" קריאות למעשי אלימות או טרור נגד ערבים פלסטינים וערבים ישראלים, וכן דברי עידוד והזדהות עם מעשים כאמור.

הנאשמת פרסמה את הדברים לאחר ולמרות שנחקרה באזהרה ואף נעצרה בגין פרסום קודם.

כך, בין היתר, כתבה הנאשמת בקבוצת "יצהרניקים" ביום 8.4.14: "אני בעד זריקת אבנים (על יהודים, כמובן שעל ערבים אין שאלה) בסיטואציות מסוימות- גם אם האבן תביא למותו של חייל!!! אגבה מול כל גוף חיצוני את זורקי האבנים, גם במקרים שבהם לא היו נחוצים בעיני!". שעות ספורות לאחר שפרסמה את ההודעה, יודו אבנים על כוח יס"מ אשר נכח ביישוב. ביום 6.7.14, על רקע חטיפת ורצח הנער מוחמד אבו חדר כתבה: "אני גאה ושמחה לגלות שיש יהודים שלא יכלו לעמוד מנגד ולשתוק!! שולחת ברכב חזק ואמץ לעצורים (שאינני מכירה כלל) החשודים ברצח הערבי למש' אבו חדר."

ביום 18.6.15, לאחר הצתת מתחם כנסיית הלחם והדגים פרסמה הנאשמת סטטוס: "יאללה מבסוטים, בוקר טוב!! הפעם כנסיה, כהתחשבות ברגשות המוסלמים..רמאדן כרים גם לכם...". בהמשך כתבה בתגובה כי "המעשה עצמו הוא מצווה", לצד תגובות רבות נוספות. לאחר הצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא באמצעות בקבוקי תבערה, פרסמה הנאשמת ביום 2.8.15 בפייסבוק, בין היתר כי:  "להבעית אותם ולגרום להם להבין שדם יהודי אינו הפקר, על רצח ירחץ האויב בדמו!!!"; "אני רואה בזה מעשה נכון וראוי"; "מאוד ראוי ומכובד בעיניי לפגוע ברכוש ערבי".

התיק מנוהל על ידי עו"ד רועי רייס מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי).

תגובות

מומלצים