גזר הדין בגין הפעלת תחנת מעבר פיראטית לפסולת בניין

לאחר ערעור המשרד להגנת הסביבה בית המשפט המחוזי הטיל קנס מצטבר בסך 840 אלף שקל ועונשי מאסר על תנאי על בעלי ופועלי תחנת מעבר לפסולת באזור כפר קאסם

20.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון

גזר הדין הושת בגין הפעלת תחנת מעבר פיראטית לפסולת בניין בכפר קאסם תוך גרימת זיהום אוויר באזור.

המשרד להגנת הסביבה הגיש ערעור לבית המשפט המחוזי בשל העונש הקל שגזר בית משפט השלום, ובעקבות הערעור הוחמר העונש על בעלי תחנת המעבר. השר זאב אלקין: "תחנות המעבר הפיראטיות מוסיפות חטא על פשע כשהן פועלות בניגוד לחוק ומזהמות את האוויר והסביבה.המשרד ימשיך לפעול בנחישות ולהיאבק בתחנות הפיראטיות".

בעקבות חקירה שנערכה על ידי מפקחי המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, גזר בית משפט השלום בפתח תקווה בדצמבר 2016 את דינם של שישה נאשמים, בגין הפעלת תחנת מעבר שלא כדין והשלכות פסולת. זאת, לאחר שהורשעו על-פי הודאתם בשורה של עבירות סביבתיות, ובהן: הפעלת תחנת מעבר לפסולת שלא כדין וללא התשתיות והדרישות הקבועות בדין, זיהום אוויר חזק או בלתי סביר; השלכת פסולת בניין ופסולת גושית; פינוי פסולת לאתר שאינו מורשה, ניהול עסק ללא רישיון, הפעלת אתר לסילוק פסולת שלא כדין וזיהום מקור מים.

על פי עובדות כתב האישום, החזיקו הנאשמים בעסק להובלה ושינוע עפר ופסולת בניין. תחנת המעבר הופעלה בסמוך לבתי מגורים בכפר קאסם, מבלי שהייתה בנויה בהתאם לדרישות החוק הרלוונטיות ותנאי המשרד להגנת הסביבה. התחנה פעלה תוך גרימת מפגעים סביבתיים כאשר, בין היתר, הפסולת הושלכה על קרקע חשופה.

בגזר הדין של בית משפט השלום הוטל קנס מצטבר של 660 אלף שקל. אך לאור הפגיעה הקשה בשלום ובריאות הציבור, המשרד להגנת הסביבה הגיש ערעור לבית המשפט המחוזי (מרכז-לוד), על קולת העונש שגזר בית משפט השלום על חלק מהנאשמים. במקביל, הגישו הנאשמים ערעור על חומרת העונש.

כב' השופטים ורדה מרוז, ד"ר שמואל ברונשטיין ודבורה עטר מבית המשפט המחוזי מרכז-לוד דחו את הערעור שהגישו הנאשמים, וקיבלו את ערעור המשרד באופן חלקי. לאור זאת, ב-28 במארס 2017 ניתן פסק דין ולפיו סך הקנס המצטבר יעלה ל-840 אלף שקל.

פרטי גזר הדין המתוקן על שלושת הנאשמים הראשונים, שלושה אחים בעלי תחנת המעבר ומפעילי האתר לסילוק פסולת, נגזרו ארבעה חודשי מאסר על תנאי לשלוש שנים.

על שניים מהם הושת קנס של 230 אלף שקל כל אחד, ועל השלישי 260 אלף שקל וכן התחייבות בסך 250 אלף שקל לשלוש שנים ושישה חודשי פסילה על תנאי.

על נאשם השלישי הופעלה גם התחייבות קודמת בסך 40 אלף שקל.כמו כן, ניתן צו ניקוי כל הפסולת.

בנוסף, על שני נאשמים אחרים, פועלים שעבדו במקום, נגזר קנס בסך 10,000 שקל כל אחד; חודש מאסר על תנאי לשלוש שנים והתחייבות בסך 20 אלף שקל לשלוש שנים.

לבסוף, על הנאשם האחרון, בעל הקרקע באתר לסילוק הפסולת, נגזר קנס בסך 100 אלף שקל; חודשיים מאסר על תנאי לשלוש שנים והתחייבות בסך 150 אלף שקל לשלוש שנים.

תגובות

מומלצים