ניצולת השואה שנדרה נדר להאכיל ילדים רעבים

כדי שלא לחזות עוד בילדים רעבים כפי שחזתה בתקופת השואה, ניצולת השואה הקימה את אגודת יד ביד, שפועלת מזה 35 שנה ומעניקה בית חם לילדים רבים.

23.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ניצולת השואה שנדרה נדר להאכיל ילדים רעבים

בשנת 1982 החליטה לעזוב את הקריירה והקימה חושן את אגודת יד ביד, במטרה לסייע לילדים צעירים משכבות חלשות בחברה הישראלית, ולהוריהם.

אגודת 'יד ביד' המפעילה עשרות בתים חמים ברחבי הארץ ומזינה אלפי ילדים ממשפחות במצוקה בסכנת קריסה, שלי חושן: "התרומות חדלו להגיע ואלפי ילדים בסכנה ממשית, פרויקט חיי גווע"

שלי חושן (86), ניצולת שואה, הקימה את אגודת יד ביד לפני 35 שנה במטרה שלא לחזות עוד בילדים רעבים כפי שחזתה בתקופת השואה. האגודה מפעילה 'בתים חמים' ברחבי הארץ אליהם מגיעים ילדים נזקקים על מנת לזכות בארוחות חמות, חיבוק ויחס אישי וחם. כעת נראה כי מפעל החסד עומד בפני קריסה ובשנה הבאה יתכן ויסגור את שעריו.

"לצערי הרב התרומות חדלו להגיע, חברות עסקיות כבר לא תורמות כבעבר והמצב הכלכלי של האגודה קשה מאד. אני לא מאמינה שאני אומרת את זה אבל אם לא יהיה שינוי אאלץ לסגור את הבתים החמים בשנה הבאה" אומרת שלי בעצב כבד.

שלי חושן, מייסדת ונשיאת אגודת יד ביד, הגיעה כבר לפני שש שנים לגבורות, מנהלת את אגודת יד ביד בהתנדבות כבר למעלה מ-30 שנה. היא נולדה בבולגריה, בגיל 7 נשלחה לגטו בבולגריה, עלתה לישראל בשנת 1948, שירתה בצה"ל כקצינה, סיימה לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה, ועסקה במשך שנים רבות בייעוץ ובפרויקטים לגיל הרך.

בשנת 1982 החליטה לעזוב את הקריירה והקימה חושן את אגודת יד ביד, במטרה לסייע לילדים צעירים משכבות חלשות בחברה הישראלית, ולהוריהם.

על הפעילות הענפה והמבורכת זכו שלי חושן ואגודת יד ביד באותות הוקרה רבים, ביניהם: אות הנשיא למתנדב; תעודת הוקרה של משרד ראש הממשלה; אות המתנדב מטעם כנסת ישראל; אשת השנה בתחום ההתנדבות מטעם ארגון הליונס; אות להתנדבות מטעם בני ברית; ואות המתנדב המצטיין של ראש עיריית תל-אביב-יפו.

"הרעב הוא אוניברסלי, הוא איננו תלוי במיקום גאוגרפי, הוא איננו מבחין בין מגזרים או דתות, בין מוצא כזה או אחר או בין תקופות שונות בלוח השנה. הרעב, הוא כואב והוא גורם לך לאבד תקווה, יום אחרי יום שעה אחר שעה", אומרת שלי. "אסור לאפשר למנגנוני תמיכה בילדים נזקקים לקרוס", מסכמת.

שלי חושן

תגובות

מומלצים