כתב אישום בשל השלכת בדל סיגריה מרכב

נאשם שהשליך סיגריה מרכב הורשע בעבירה לפי חוק שמירת הניקיון וזאת לאחר שביקש להישפט תחת תשלום סכום הקנס של 250 ש"ח שנקבע בעניינו.

26.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כתב אישום בשל השלכת בדל סיגריה מרכב

בגדרו של הליך זה הוגש כתב אישום כנגד הנאשם, בשל השלכת בדל סיגריה מרכב, כך לפי הטענה, ובשל ביצוע עבירה לפי סעיפים 2, 4 ו- 13(ב)(1) לחוק שמירת הניקיון, התשמ"ד- 1984.

כתב האישום הוגש לאחר שהנאשם הודיע על רצונו להתייצב בבית המשפט ולהישפט, תחת לשלם את סכום הקנס בסך של 250 ש"ח שנקבע בעניינו, וזאת לפי סעיף 229 לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], התשמ"ב- 1982.

המאשימה העידה מטעמה את מי ששימש כנאמן ניקיון. נקבע כי בענייננו, מכיוון שבית המשפט מצא לנכון לקבל את גרסתו של הנאמן כי הנהג שהיה ברכב במועד הרלבנטי, השליך בדל סיגריה מבעד לחלון הרכב, ומכיוון שאין מחלוקת שהרכב היה במקום, בתאריך ובשעה שנטענו בכתב האישום, ואין חולק כי הנאשם הינו בעליו של הרכב, הרי שהחזקה הנ"ל חלה עליו, ורובץ עליו הנטל להוכיח את היפוכם של הדברים, דהיינו- שלא השליך את הפסולת, ואת זהות האדם שהרכב היה ברשותו במועד ההשלכה, או שהרכב נלקח ממנו ללא הסכמתו.

הנאשם בחר שלא להעיד, ולא להביא עדים מטעמו, ומכאן שלא עלה בידו להרים את נטל השכנוע המוטל עליו פי דבר החקיקה הנ"ל. הנאשם הורשע.

תגובות

מומלצים