כיצד לבחור את דלת הכניסה לבית שתתאים לקו העיצובי של הבית

זה לא מכבר נאמר כי דלת הכניסה של הבית היא כרטיס הביקור של הבית. היא הדבר הראשון אותו רואים אנשים שאמורים להיכנס לביתנו, והיא מעידה רבות עלינו ועל טעמנו האישי.

28.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כיצד לבחור את דלת הכניסה לבית שתתאים לקו העיצובי של הבית

הדלת גם רומזת על הבאות. כדאי מאוד להשקיע מחשבה עוד טרם רוכשים דלת לכניסת הבית, מה עוד שזהו מוצר שאמור לשמש אותנו למשך שנים רבות מאוד.

עיצוב הדלת

את דלת הכניסה בוחרים על פי פרמטרים רבים, אבל אחד הנושאים החשובים באמת הוא התאמת הדלת לקו העיצובי של הבית: שהמראה שלה לא יהיה מנוכר וזר לשאר האלמנטים ושתשרה הרמוניה ושייכות בין כל המרכיבים. לכן, אם למשל הבית שלכם מעוצב בסגנון כפרי בעל אווירה נוסטלגית ומכיל הרבה אלמנטים מעץ, כדאי לכם לבחור דלתות כניסה המתאפיינות במראה מאסיבי ועתיק ולשלב בהן עוד אלמנטים. דלת שכזו תתאים לבית המעוצב בסגנון קלאסי כפרי. לעומת זאת, אם אתם שוחרי העיצוב המודרני, קר ומינימליסטי, לא יהיה זה הגיוני שתבחרו דלת בסגנון שונה לחלוטין. במקרים הללו, מומלץ לרכוש דלתות כניסה בעלות עיצוב מודרני, עשויות מפלדה, בלי יותר מדי עיטורים או תוספות.
יש לדעת כי דלתות העשויות ממתכת הן אכן חסינות ועמידות, אך הן עלולות לפתח קורוזיה, ולכן יש לרכוש אך ורק דלתות מפלדת אל חלד.

טיפים נוספים לבחירה נכונה של דלת כניסה

אם אתם אוהבים בית שטוף אור בו הצבעים הדומיננטיים הם בהירים, תמיד ניתן יהיה לבחור דלתות כניסה שקופות או חצי שקופות. אלו דלתות עשויות זכוכית, אך גם כאן ניתן לקבוע את רמת השקיפות ואת חדירת האור. בין אם זוהי דלת אטומה או שקופה, יש לשים לב לחיפויים הנמצאים בסמוך לה, לסגנון הכניסה הפנימית והחיצונית לבית, לצבעים השולטים, וגם על פי הפרמטרים הללו לדעת להתאים את בחירת הדלת.

עניין של צבע

כאשר בוחרים דלתות כניסה לבית, הגוון שלהן אמור להשלים את הגוונים של אלמנטים שונים בתוך הבית, אך אין בכך חובה של ממש. ישנם כאלה המעדיפים את הסגנון הנועז והאקלקטי יותר, ואף על פי שצבעים סולידיים הם אלה שדומיננטיים בתוך הבית, הם יעדיפו לבחור דלת כניסה בעלת גוון נועז. זו יכולה להיות דלת אדומה, כתומה, כחולה וכן הלאה – המגוון הוא רב.

אם אתם נחשבים לאנשים בעלי טעם מעודן, סולידי ולא מוחצן, כאלה שלא לוקחים סיכונים מיותרים, או אז יהיה מומלץ לבחור בגוון דלת שייצג אתכם נאמנה, כמו לבן, שחור, חום, אפור או שמנת. אלה הם גם גוונים שמשדרים קלאסיות.

אוהבים אמנות?

כיום יותר מתמיד, ניתן למצוא דלתות כניסה מעוצבות, אמנותיות, המשלבות מספר חומרי גלם גם יחד בכל גוון שתחשבו עליו – מפלדת אל חלד, מעץ או מחומרי גלם אחרים. אם אין לכם בעיה להשקיע קצת זמן בטיפוח הדלת, תמיד תוכלו לבחור דלת כניסה שהיא יצירת אמנות לכל דבר ועניין, המייצגת אתכם ואת ביתכם.

דלת כניסה

תגובות

מומלצים