10 טיפים לחסכון במים

כל אחד מכיר את החשיבות של חיסכון במים, כל אחד אשר חי במדינת מכיר את בעיית המים שקיימת מקום המדינה, נכון להיום מאגר מי השתייה העיקרי של ישראל היא הכנרת.

29.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
10 טיפים לחסכון במים

כולנו יודעים שבחורפים בהם לא יורדים הרבה גשמים הכנרת עלולה לאבד ממפלסה סנטימטרים רבים. לכן כדי לשמור על אוצר טבע זה ישראלים רבים יעשו כל שניתן כדי לחסוך במים. הנה כמה טיפים לשילוב בחיי היום יום שלכם שבאמצעותם תוכלו גם אתם לחסוך במים.

10 טיפים לחסכון במים

התקינו חסכמים על כל הברזים בכדי לחסוך בצורה יעילה במים פותח פטנט ישראלי פשוט אשר ניתן להתקין על כל ברז. למי שלא מכיר אלו החסכמים, החסכמים הם מכשיר קטן ופשוט אשר ניתן לרכוש בכל טמבוריה ומטרתן למנוע טפטופים מהברזים. בטווח ארוך הם חוסכים ליטרים רבים של מים.

עברו למקלחות קצרות במקום אמבטיות אם ברצונכם לחסוך במים באופן יום יומי, עברו למקלחות. מקלחות חוסכות במים משמעותית יותר מאמבטיות. מילוי של אמבטיה שלמה צורך משמעותית יותר מים מביצוע של מקלחת, בטווח הארוך מדובר על אלפי ליטרים יותר. לכן אם אתם נאמני איכות הסביבה ורוצים לחסוך במים עברו למקלחות

שטפו את הרכב בדלי ולא בצינור אחת הפעולות שאנו מבצעים בשגרה הצורכות מים רבים היא שטיפת הרכב. שטיפה באמצעות שימוש בדלי היא משמעותית חסכונית יותר מאשר שטיפה באמצעות צינור.

בהשקיית גינה, השתמשו בטפטפות עוד פיתוח ישראלי מצליח שעוזר לאנשים רבים לחסוך מים הן הטפטפות. במקום להשקות את הגינה באמצעות צינור ולשפוך מלא מים סתם השתמשו בטפטפות אשר גם יעילות יותר וגם חוסכות מים.

השקו את הצמחים בלילה כך תגרמו למים להיות מנוצלים בצורה טובה יותר. אם משקים במהלך היום יש סיכוי ליותר מים להתאדות ולהתייבש וכך לא להיות מנוצלים, לכן השקייה בשעת לילה יעילה יותר.

שטיפת הבית באמצעות סמרטוט כדי לשמור על בית נקי לא צריך לשפוך כמויות עצומות של מים על הרצפה. מספיק לעבור על הרצפה עם סמרטוט לח בכדי לנקות אותה בצורה איכותית ועל הדרך לחסוך מים.

שטיפת כלים בצורה יעילה כל אחד מכיר את בעיית הכלים המלוכלכים שצריך לשטוף כמעט מידי יום. כדי לעשות עבודה זו ביעילות ולחסוך מים מומלץ לקרצף את הכלים בקבוצות כאשר ברז המים סגור ולאחר מכן לשטוף אותם במרוכז.

בעת צחצוח השיניים סגרו את הברז בזמן צחצוח השיניים חשוב להקפיד לסגור את הברז, כך תוכלו לחסוך ליטרים רבים של מים לטווח הארוך.

חצי הדחה בשירותים בכל שירותים ניתן להתקין כפתור מפוצל שמשמעותו הדחת מים במינון של חצי מיכל או מיכל מלא. ברוב הפעמים שימוש בחצי מיכל מספיק ולכן ניתן לחסוך הרבה מים.

שימוש במדיח במקום שטיפת כלים אם יש באפשרותכם לעבור למדיח כלים במקום לשטוף אותם ידנית זוהי אופציה עדיפה מבחינת חיסכון במים.

אלו אמנם טיפים קטנים אך שילוב שלהם יוביל לחיסכון מים משמעותית מידי שנה, אמצו את הטיפים וכך נוכל לשמור על הכנרת שלנו לעוד שנים רבות.

לקבלת טיפים נוספים לחיסכון במים ושמירה על מערכת אינסטלציה תקינה פנו אל דודי הכרמל שירותי אינסטלציה בחיפה 24/7

 

10 טיפים לחסכון במים

תגובות

מומלצים