ד"ר מאהר דגש נהרג בכוח לוחמי השייטת בלבנון

בין 12 לוחמי שיטת 13 שנהרגו במבצע מיוחד בלבנון 1997, משפחתו חשבה שד"ר מאהר במשמרת בבית חולים, מאהר לא היה רק רופא גם קצין לוחם וחבר.

30.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ד"ר מאהר דגש נהרג בכוח לוחמי השייטת בלבנון

משפחתו של מאהר מאז שנפל לא מדברת וחיה בתוך השכול שלה, ביום הזכרון הם עולים לקבר הכאב שלהם ממשיך ללוות אותם.

סרן ד"ר מאהר דגש נולד ביום 16.9.1970 להורים בשירה ומג'יד דגש בכפר מג'אר, כבר בילדותו הובחן כילד פיקח ונבון באורח יוצא דופן וכל שונה היה מקבל הצטיינות בלימודים, ילד חברותי ומנהיג, שניצב תמיד במרכז העניינים, מאהר אהב לשאול שאלות, התעניין בטבע האדם ובסביבתו והפגין ידע ויכולות שהשאירו את הסובבים אותו בהתפעלות.

בתקופת התיכון, מאהר הרבה לקרוא ספרים בנושאים מגוונים וקנה ידע בתחום מדעי הרוח, האמנות והספרות, כמו גם בתחומי המדע והמחשבים והפגין ידע מופלג בכל תחום, את לימודיו התיכוניים סיים בתיכון המקיף במג'אר.

עם סיום לימודיו ניגש לבחינות הפסיכומטריות והתקבל ללימודי העתודה ברפואה באוניברסיטה העברית בירושלים.

בחודש אוקטובר 1988 גויס מאהר לצה"ל ובמהלך תקופת הלימודים עבר קורס קצינים. בתום לימודיו היה לבוגר רפואה מטעם בית-החולים האוניברסיטאי הדסה עין-כרם בירושלים והחל לעבוד כסטאז'ר בבית החולים רמב"ם בחיפה.

בכל מחלקה שעבד בה התחבב מיד על הצוות הרפואי כמו גם על החולים, וגילה רמת מקצועיות גבוהה.

כאשר סיים את תקופת ההתמחות החל את שירותו בצה"ל כרופא. הוא שירת שנה כרופא בגדוד עוצבת גולן של חיל הרגלים וליווה את הגדוד באימון החורף ובתעסוקה בשטחים. מאהר נחשב לרופא מעולה ולקצין מבריק ואף הוענק לו אות הצטיינות על ידי אלוף הפיקוד. בהמשך זכה לאות הצטיינות גם מהרמטכ"ל.

בעת שירותו בלבנון הצטרף לפעילות מבצעית כשהוא נלווה ליחידות איכותיות מהשורה הראשונה.

במהלך תעסוקה מבצעית בשטחים טיפל מאהר בנפגעי תאונות-הדרכים שאירעו בגזרה וגיבה את פעילות המעצרים והמבצעים שהגדוד נטל חלק בהם, בהמשך נבחר לשמש כרופא ויצא לקורס מתקדם. תפקיד זה דרש כושר ארגון וניהול, ומאהר ביצע אותו בהצלחה, תוך שהוא שומר על יכולותיו הגבוהות כרופא וכלוחם.

באותו זמן מאהר המשיך בלימודיו וסיים תואר אקדמי נוסף, בפילוסופיה. חודש לפני נפילתו נשא את סמירה, בחירת לבו, לאישה.

בליל 5.9.1997 יצא דר' מאהר דגש עם כוח של לוחמי השייטת לפעילות מבצעית בלבנון, שם נתקל הכוח במארב מחבלים, מספר מטענים התפוצצו בסמוך לכוח ולאחר מכן התפתח במקום קרב עם כוחות המחבלים. הקרב וניסיונות החילוץ נמשכו שעות ארוכות. עם שחר התגלתה התמונה הקשה: דר' מאהר דגש נהרג ועימו נפלו עוד 11 לוחמים: סגן אלוף יוסי קורקין, רב סרן דר' צחי בנטוב, סרן רם לוינס, סרן צבי גרוסמן, רב סמל רז טבי, רב סמל אריה אברמסון, רב סמל יוחנן הילברג, סמל ראשון גיא גולן, סמל ראשון גל רודובסקי וסמל ראשון יניב שמואל, רב סמל איתמר איליה, מלוחמי הכוח, הוכרז כנעדר באותו הלילה וביוני 1998 הובא למנוחות בישראל.

דר' מאהר דגש היה בן 27 בנופלו, הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בכפרו מג'אר שבגליל, הותיר אישה, הורים ושישה אחים ואחיות: תג'ריד, ג'ומאנה, ראועה, תאיר, טליע ומוטיע, לאחר מותו הועלה לדרגת סרן, יהי זכרו ברוך.

מאהר דגש

לתכנית המלאה עובדה סוף עונה בקישור

תגובות

מומלצים