תלמידי הצפון מפתחים אפליקציות

עשרים תלמידים מצטיינים ממגמות הנדסת תוכנה מחמישה בתי ספר בצפון, השתתפו בתכנית ייחודית של משרד החינוך, עמותת תעשיידע וגליל סופטוור ובה פיתחו מגוון יישומים.

30.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תלמידי הצפון מפתחים אפליקציות

החודש התקיים אירוע הסיום בתכנית Heights בה משתפים פעולה המנהל לתקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע במשרד החינוך, עמותת תעשיידע (תעשיה למען חינוך מתקדם) וחברת גליל סופטוור המובילה במחקר ופיתוח של שירותי תוכנה.

עשרים תלמידות ותלמידים, יהודים וערבים, ממגמות הנדסת תוכנה מחמישה בתי ספר בצפון הארץ עברו תהליכי בחינה ומיון להתקבל לתכנית הייחודית.

חברת גליל סופטוור והעומד בראשה דרור גונן נרתמו לפרויקט ומהנדסיה, ערבים ויהודים כאחד, ליוו וחנכו את התלמידים שהגיעו ללמוד במשרדי החברה בנצרת.

במהלך המפגשים המשותפים התלמידים פיתחו אפליקציות בשיתוף עם המהנדסים המנטורים, וכן למדו רבות במגוון הרצאות ומפגשים על עולם הנדסת התוכנה.

בתי הספר שהשתתפו בתכנית השנה כוללים את מקיף אום אל פאחם, בית הספר השלום שיח' דנון, תיכון אלון נצרת עילית, תיכון גליל- תיכון ניסויי, אורט עפולה.

באירוע הסיום, התלמידים והמהנדסים המלווים הציגו את האפליקציות שפיתחו לאורך הקורס. כך למשל, פיתחו התלמידים את אפליקציית "Shoof" שמטרתה לסייע לאנשים לתכנן טיולים באופן אידיאלי בעזרת תמונות ופרטים שהעלו משתמשים אחרים, ובמקביל מאפשרת לבתי עסק לפרסם שירותיהם בתשלום.

אפליקציה אחרת שפותחה נקראת "SociaList" והיא נועדה לסייע בארגון המטלות העומדות על סדר יומם של אנשים, לרבות שליחת בקשות על ידי גורמים חיצוניים.

אביבה מישאל מנכ"לית עמותת תעשיידע מסרה כי "תכנית Hights פעלה השנה לראשונה בהצלחה ואנו מודים לגליל סופטוור על ההשקעה והליווי. פיתוחים טכנולוגיים הפכו לצורך הכרחי כמעט בכל תחום של חיינו ואנו מברכים את בחירתם של התלמידים במגמות טכנולוגיות ובסקרנותם לגלות ולפתח יישומים חדשים".

הפרויקט

תגובות

מומלצים