חינוך לרגישות ואמפטיה לקבלת משפחות השכול בחברה

סא"ל במיל' ניבה חסון, לשעבר ראש ענף קשר למשפחות באכ"א, מספרת על 15 שנים של טיפול במשפחות השכולות של צה"ל והרגע הקשה שבו מודיעים למשפחה שאיבדו את היקר להם מכל.

30.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חינוך לרגישות ואמפטיה לקבלת משפחות השכול בחברה

סא"ל במיל' ניבה חסון, כיום מנכ"לית רשת החינוך ברנקו וייס: "שם, במפגשים הקשים עם מאות משפחות שכולות למדתי שכאשר מדובר בשכול הרי שגם אם חלילה הגיע אדם למקומו של חברו והשכול הכה בו, גם מהמקום הזה אין הוא יכול לדון את חברו. הביטויים כמו "משפחת השכול " אולי עוזרים לנו, האחרים, להתמודד ולנסות ולהביע את רחשי הלב שלנו לאותה קבוצה גדולה החיה בתוכנו וחייהם אחרים ומיוסרים".

בתור מנכ"לית רשת חינוך, מעידה סא"ל במיל' ניבה על הרצון לחינוך לאמפתיה, רגישות, סבלנות וקבלת השכול כחלק מהחברה. הרצון ליצור חברה בה לא "עוברים לצד השני של המדרכה" מחוסר נעימות כשמשפחת השכול נקרית בדרכינו : "אמפטיה אינה מיומנות מולדת זו מיומנות שיש חובה וזכות לחנך אליה וביתר שאת דווקא בעולם בו הטכנולוגיה, המדיה והרשתות החברתיות משרתות את הקשר ההמוני והחשיפה האישית, אך גם מייצרות ניכור ויכולת להתעלם ממצוקות ורגשות האחר".

"חינוך לרגישות וסבלנות, ובעיקר הקשבה אמיתית למקומו ומצוקתו של האחר, זהו  אחד האתגרים החשובים ביותר של מערכת החינוך בישראל כיום ועלינו לפעול למימושה כל יום,  ולא רק לקראת יום הזיכרון".

תגובות

מומלצים