החלל פאדי קזאמל ז"ל מקור של גאווה

סמל פאדי קזאמל נפל באסון המסוקים, היה אחד מתוך 73 חללי צה"ל שנספו באסון המסוקים בשאר ישוב, אחיו של פאדי רוני קזאמל: "פאדי היה חבר ואח הוא היה מיוחד במינו חייך תמיד אהב לתרום והתבלט בקאראטה".

30.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
החלל פאדי קזאמל ז"ל מקור של גאווה

פאדי בנם של שהרבאן ומג'יד ז"ל, נולד ביום 20.9.1977 בכפר הדרוזי בית ג'אן , משפחת קזאמל משפחה קטנה ששכלה חמישה חללים, פאדי גדל והתחנך בכפרו בית ג'אן, היה ילד חייכן ומאיר פנים שכולם אהבו.

פאדי עסק בקאראטה ובקרב מגע מילדותו, הגיע עד חגורה שחורה ועתידו כמאמן קאראטה היה מובטח. הוא השתתף בתחרויות וזכה במדליות וגביעים.

בתחילת חודש דצמבר 1995 התגייס פאדי לצה"ל לשריון, הוא הוכשר כלוחם שריון ושירת בגדוד רומח כטען קשר, בקיץ 1996 התארס עם צעירה מכפרו, תכנן יחד איתה לבנות בית צנוע ולגדל ילדים, אך תכניותיו נגדעו.

בערב של יום 4.2.1997 אירע אסון המסוקים, כששני מסוקי יסעור התנגשו מעל מושב שאר ישוב. שבעים ושלושה הלוחמים, שעשו דרכם לפעילות מבצעית בלבנון, נהרגו, וביניהם פאדי.

פאדי הובא למנוחות בחלקה הצבאית של בית העלמין בבית ג'אן, בן 19 היה בנופלו, יהי זכרו ברוך.

פאדי קזאמל

שוחחנו עם אחיו של פאדי, רוני קזאמל, סוהר בשב"ס, שסיפר לנו: "מאז שפאדי ז"ל נפל, עברו 20 שנה, פאדי היה בן 19.5 בנופלו ושירת בחטיבה 7 בשריון, היינו משפחה מאושרת, ההורים, שלושה בנים אנוכי, פאדי שהיה האמצעי במשפחה ופואד ושלוש בנות אחלאס, סוניה ורונזה".

"אני הייתי בן 21 כשפאדי נפל, אנחנו המשפחה ידענו שפאדי נמצא על המסוק כי הוא דיבר עם אימא שלי וסיפר לה שאם הוא לא יתקשר אז שתבין שהוא במסוק ונכנס ללבנון, כשראינו את האסון בחדשות בהתחלה לא קיבלנו תשובה מידית לגבי פאדי, אחרי זה הודיעו לנו שפאדי נהרג באסון".

רוני קזאמל: "פאדי היה חבר ואח, הוא היה מיוחד במינו, חייך תמיד אהב לתרום והתבלט בהרבה תחומים בעיקר בתחום הספורט, הוא אהב מאוד קאראטה, היה אחד המבריקים של עמותת הקאראטה הישראלית, אהב לעזור לאנשים והחיוך תמיד לא מש מפניו".

"את פאדי אנחנו זוכרים יום יום, אין יום שאנחנו לא מדברים עליו, נזכרים בו בבית, אבל ביום הזיכרון זה שונה כי זהו יום שחולקים עם הרבה אנשים, עולים לקבר ונפגשים עם חברים. עם החברים של פאדי אנחנו נמצאים בקשר תמידי, אפילו אנשים מהצבא שפאדי עבד איתם, מפקדים שלו תמיד בקשר איתנו מבקרים ולא עוזבים אותנו".

"ביום האסון, פאדי היה בחופשה בבית, אז קיבל את הטלפון והקפיצו אותם, באותו זמן אני זוכר שהיה שלג בבית ג'אן והכבישים חסומים ולא היה לו איך לחזור לבסיס, הם התקשרו אליו בשעה שבע בבוקר ודרשו ממנו להגיע, הוא סיפר להם שאין לו איך להגיע, אז נתנו לו זמן עד שעה שלוש אחר הצהריים להתייצב".

רוני קזאמל: "בעקבות האסון הוקמה עמותת האחים השכולים, לזכר 73 חללי אסון המסוקים, אני נמצא בקשר עם האחים השכולים. היום אני מגדל שני ילדים ואני דואג תמיד להעביר להם את המסר מי היה הדוד פאדי ז"ל וגם בבתי ספר ואירועים אנחנו מדברים על פאדי ומנציחים את דרכו".

"אחרי אסון המסוקים קמה תנועת ארבע אמהות שאבא היה חבר בה, אבא שלי נגיב ז"ל שנפטר לפני תשעה חודשים ממחלת סרטן, היה דובר העמותה, הם דרשו לצאת מלבנון ולהפסיק את ההרג המיותר של צעירים, הלחצים של העמותה גרמו לראש הממשלה אהוד ברק להחליט על יציאה מלבנון". 

האנדרטה שהוקמה בבית ג'אן לזכר פאדי ושאר חללי אסון המסוקים

רוני: "אבא שלי ז"ל עם המשפחה וחברים החליטו על הקמת האנדרטה במקום שבו פאדי חגג את יום ההולדת האחרון שלו, זה מקום שנמצא בין בית ג'אן לחורפיש, בכביש שמחבר את שני הכפרים, שמורת הטבע התנגדו לדבר הזה ואני זוכר מהשתלשלות הדברים איך שאבא שלי הגיע עם זה לבג"ץ ושבת רעב, בסופו של דבר הצליח להקים את האנדרטה הזו לזכר 73 חללי אסון המסוקים, האנדרטה מטופחת אני מגיע לשמה בכל הזדמנות".

"אני השנה עשיתי בשיתוף מועדון של ג'יפים, מסע 73 רכבי שטח שנסעו מהאנדרטה בשאר ישוב איפה שנפלו שני המסוקים עד לאנדרטה בבית ג'אן, זה היה אירוע מאוד מסמל".

החלל פאדי קזאמל

תגובות

1. בית גאן לפני 7 שנים
אללה ירחמק

מומלצים