הסכם ממון, הסכם גירושין ומה שביניהם

מתלבטים אם לערוך הסכם ממון? לא יודעים מתי כדאי לנסח אחד ולמה בכלל צריך אותו? פה תוכלו לקבל את כל המידע שיעשה לכם סדר.

02.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הסכם ממון, הסכם גירושין ומה שביניהם

המטרה של הסכם ממון

הסכמי ממון הם הסכמים, שנערכים בין בני זוג ובהם כתוב במדויק כיצד יחולק ההון האישי והזוגי שלהם במקרה של פרידה. לדוגמה, אם אחד מבני הזוג מביא לזוגיות הון גדול טרם הנישואין יתכן, שלא ירצה להתחלק בו באופן שווה במקרה של פרידה וגירושין.

למי זה טוב?

נהוג לחשוב, שהסכמי ממון מיועדים רק לבעלי הון. אבל האמת היא, שהסכמי ממון מיועדים לכל מי שנכנס לזוגיות ורוצה להוריד את מפלס המתח בכל מה שנוגע לנושא הכלכלי במקרה של פרידה. אגב, גם זוג שאיננו מתכוון להינשא, אבל כן מתכוון לחלוק את חייו האחד עם השנייה, בהחלט יכול לנסח הסכם ממון.

התזמון האידיאלי

הזמן הטוב ביותר לניסוח של הסכמי ממון הוא כשהכל טוב בין בני הזוג. כלומר, כשהיחסים בין בני הזוג הם יחסים של אהבה וכבוד ולא בעת של כעס וריב. כך תוכלו להגיע מהר יותר להסכמה ולנסח את ההסכם מתוך כבוד הדדי ומתוך רצון להיטיב עם הצד השני של הזוגיות ולכן מומלץ לעשות זאת בשלב מוקדם של הזוגיות ולא לחכות למשבר ולנסח את ההסכם בעקבותיו, כאשר החששות מפני פרידה נעשים מוחשיים.

איך מעלים את הנושא?

בגלל השם השלילי שיצא להסכמי הממון, בעיקר בגלל הקולנוע והטלוויזיה, אנשים רבים מוצאים את עצמם מתקשים עד מאוד להעלות את הנושא הסכמי הממון בפני בני ובנות זוגם. לכן, אם אתם עומדים בפני הדילמה כיצד לבקש זאת מבן או בת הזוג שלכם, כדאי שתבינו לפני הכל את המשמעות של הסכמי הממון ואת יתרונותיהם וכך תוכלו להציע ניסוח של הסכם מתוך ביטחון והכרה בחשיבות שלו.

ואיך מיישמים?

ניסוח הסכם ממון הוא בעל חשיבות גדולה ובעלת השפעה רבה על העתיד של שני בני הזוג ובעיקר אם הם לא יישארו ביחד עד ימיהם האחרונים. לכן חשוב, שההסכם יהיה מנוסח באפו כזה, שיהיה מוסכם על שני הצדדים וללא הפעלת לחץ מכל כיוון שהוא. כמו כן, היות שמדובר על הסכם קביל מבחינה משפטית, חשוב לנסח אותו בעזרת עורך דין מקצועי ומנוסה לענייני משפחה, שיוכל לנסח עבורכם את ההסכם באופן כזה, שיהיה ברור מבחינה משפטית ויוכל לשרת אתכם כפי שתכננתם במידת הצורך.

 

הסכם ממון

תגובות

מומלצים