התלמיד מהודו שב לישראל כמרצה בכיר בתחום

סוגרים מעגל עשור אחרי שלמד בקורס הטראומה של רמב"ם, במשך כמעט 20 שנה חולקים צוותי הטראומה של רמב"ם את ניסיונם עם מאות קולגות בכל רחבי התבל, במטרה להכשיר אותם ולהציל חיים.

02.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
התלמיד מהודו שב לישראל כמרצה בכיר בתחום

עשור אחרי שסיים קורס כזה, שב אחד התלמידים מהודו לישראל הפעם כמרצה בכיר וכמנהל מחלקה לרפואה דחופה שהוזמן להרצות בפני מיטב הרופאים בארץ. כך הרפואה הישראלית משנה מציאות מסביב לעולם/

במשך 69 שנות קיומה, ידעה מדינת ישראל מלחמות רבות, פיגועי טרור ופעולות איבה. הטיפול בחיילים ובאזרחים, כאשר חלקם הגדול הגיע לבית החולים הגדול בצפון רמב"ם, הפך את ניסיונם של רופאי בית החולים ומיומנותם ברפואת דחופה וטראומה לידע מבוקש.

בעשורים האחרונים חולק צוות בית הספר לטראומה של רמב"ם את הידע הזה עם צוותים רפואיים וסיעודיים בכל העולם ומכשיר אותם לטיפול במצבים המערבים אירועי טראומה ונפגעים רבים, ובכך להציל חיים.

לאחרונה נסגר מעגל, כאשר אחד מתלמידי המרכז שלקח חלק בקורס החשוב, חזר לרמב"ם עשר שנים לאחר מכן הפעם הגיע התלמיד כמרצה בתחום הרפואה הדחופה הנושא את התואר מנהל המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים שבו הוא עובד בדלהי שבהודו.

בדצמבר 2007, התקיים במרכז רפואי רמב"ם הקורס השישי של המרכז ללימודי טראומה, רפואה דחופה והיערכות לאירועים רבי נפגעים, שהוקדש כולו לקבוצה של רופאים ואחיות מביה"ח לטראומה AIIMS בדלהי, הודו.

בין תלמידי הקורס היה גם ד"ר סנג'יב בוי ((Dr. Sanjeeb Boi, אז רופא בכיר שנשלח לישראל כדי ללמוד מניסיונם של צוותי בית החולים החיפאי.

שנים מאוחר יותר, התמנה ד"ר בוי כמנהל המחלקה לרפואה דחופה בביה"ח בו הוא עובד. בנוסף לשכלולה וקידומה של המחלקה בבית החולים הודי, שידרג המנהל החדש את הפרוטוקולים לקבלת פצוע בבית החולים והפך את המחלקה שבניהולו למובילה בתחומה.

במשך כל השנים שעברו מאז אותו הקורס, שמר ד"ר משה מיכלסון, מנהלו הרפואי של המרכז ללימודי טראומה בעבר, על קשר עם המחלקה ועם ד"ר בוי, ובכל שנה במהלך ביקורו בדלהי, נפגש עם חברי הקבוצה ועקב אחר התקדמותה.

לאחרונה נפגשו השניים שוב בישראל, כאשר ד"ר בוי, התלמיד מקורס 2007, הגיע כמרצה אורח לכנס השנתי לרפואה דחופה שהתקיים בתל אביב, והציג בפני בכירי הרופאים הישראליים את הרצאתו בנושא: "מצב הרפואה הדחופה בהודו", וכן לקח חלק בסדנה המבוססת על החידושים שהוא פיתח במחלקתו.

"זו בהחלט התרגשות גדולה לראות את ד"ר בוי במעמד הזה", אומרת נורית נאה, מי שהייתה אחראית בעבר על יחסי הציבור של המרכז ללימודי טראומה ברמב"ם, "מדובר בהוכחה מרשימה ליכולות של המרכז ללימודי טראומה ברמב"ם ולרפואה הישראלית להשפיע על מערכות בריאות בכל העולם. יש לנו במה להתגאות".

 

רמב"ם
.
בתמונה: ד"ר בוי בין מסיימי קורס הטראומה של רמב"ם בשנת 2007 שורה שניה, שני מימין.
צילום פיוטר פליטר

תגובות

מומלצים