13% מהעסקים שנבדקו בחיפה ובסביבה אינם מדווחים על הכנסותיהם

טייח דיווח על "הפסקת פעילותו" ולא דיווח על הכנסות של 520,000 ₪, "אני רושם אחר כך", טען רופא שיניים כשנתפס שאינו מדווח על הכנסותיו כחוק.

03.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
 13% מהעסקים שנבדקו בחיפה ובסביבה אינם מדווחים על הכנסותיהם

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בחיפה ובסביבה שנוהל על ידי פקיד שומה חיפה, במסגרתו בוקרו 204 עסקים מתחומים שונים ונמצא כי 13% מהעסקים שנבדקו אינם מדווחים על הכנסותיהם כדין.
 
בדיקת מסמכיו העסקיים של טייח מקרית אתא העלתה כי ביצע עבודות טיח ובעבורן שולם לו סך של 520,000 ש"ח. עוד התברר כי הוא לא מנהל ספרי עסק ואין לו תיק ברשות המסים. הבדיקה אף העלתה כי לטייח היה בעבר תיק ברשות המסים אותו ביקש לסגור.

בביקורת שנערכה במרפאת שיניים בטירת הכרמל מצאו המבקרים כי רופא השיניים קיבל תשלום של 17,240 ₪ בצ'קים דחויים וכן 17,000 ₪ במזומן שלא נרשמו בספרי העסק. רופא השיניים בתגובה: "אני רושם אחר כך, בסיום טיפול, ואת הצ'קים בזמן הפירעון". הטייח ורופא השיניים נחקרו ותיקם הועבר להמשך טיפול במישור הפלילי.
 
"אני רושמת קבלות כשהצ'קים נפרעים", כך טענה בעלת גן ילדים בקריית חיים, כשבביקורת בגן נמצא כי 19,880 ₪ שקיבלה מלקוחות בצ'קים דחויים לא דווחו כחוק. "זה בעבור תשלום אגרה לבית המשפט ועדיין לא שילמתי לבית המשפט את הסכום", טען עו"ד שלא דיווח כחוק על 15,555 ₪ שהתקבלו בהעברה בנקאית ימים ספורים לפני הביקורת.

בביקורת במספרה בקריית חיים נמצא כי בעל העסק לא דיווח על הכנסות של 15,795 ₪ שהתקבלו בעבור השכרת מקום למניקוריסטית. בתגובה טען: "אני מעביר את החומר לרואה החשבון שירשום".

מקרה דומה נרשם במספרה בחיפה, שם נמצא כי בעלת המספרה לא דיווחה על הכנסות משכירות של 8,400 ₪. בתגובה טענה: "לא יצא לי להוציא חשבונית וקבלה עכשיו אני ארשום".
 
המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

תגובות

מומלצים