איך מתבצע תהליך של תכנון משרדים?

תכנון של משרד הוא פרויקט ארוך, מורכב ומאתגר שלוקחים חלק בו פרמטרים ומשתנים רבים. לא כל תכנוני המשרדים יהיו זהים, שכן צריך לקחת בחשבון את אופי המשרד ואת תחום העיסוק שלו

07.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איך מתבצע תהליך של תכנון משרדים?

מספר העובדים שאמורים לעבוד בו וכמובן שחשוב מאד אם מדובר במקום שיגיעו אליו גם לקוחות או מבקרים ולכן כל תהליך של תכנון משרדים חייב להתבצע באופן ממוקד למשרד הספציפי שעליו דנים.

חשוב מאד שאת הפרויקט ילווה איש מקצוע מהתחום של אדריכלות עסקים או של אדריכלות משרדים, שכן אין זה כלל דומה לתכנן משרדים ולתכנן בתים או דירות. דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא סגנון הריהוט המשרדי שמעוניינים שיהיה במשרד לאחר שיוקם ויקרום עור וגידים.

השלב הראשוני בהחלט כולל את התכנון של המשרד על הנייר, כלומר הכנת השרטוטים והתכניות שעליהם יתבססו לאחר מכן אנשי המקצוע ואלה שיגיעו לבצע את הבנייה הלכה למעשה.

השרטוטים צריכים להיות מדויקים מאד ולכלול את כל המידע שהעובדים בשטח יצטרכו לדעת מיקום של קווי תשתית (חשמל, מים או תקשורת), מיקום של נקודות חשמל עתידיות, היכן מתוכננת להיות ממוקמת הכניסה למשרד ואפילו מיקום מדויק ככל האפשר של החניון. גרמי מדרגות, תכנון של פיר מעליות, חדרי שירותים, חדרי המתנה, חדרי עבודה סגורים כשלצדם עמדות עבודה בחלל פתוח ועוד. אלה רק חלק מהמשתנים שצריך המשרד החדש להכיל וחייבים להופיע בתכניות.

מה שלבי העבודה של תכנון המשרד?

1.כאמור - השלב הראשון הוא תכנון תיאורטי על גבי הנייר. במקרים רבים יהיה מלווה שלב זה בביצוע הדמיות ממוחשבות על ידי תוכנות מקצועיות של אדריכלות פנים ועיצוב.

2.במידה ויש בכך צורך - יועברו השרטוטים והתכניות לאישור של מהנדס הרשות המקומית.

3.לאחר קבלת האישור הרשמי אפשר יהיה להתחיל בעבודות - בחירת אנשי המקצוע, קביעת לוח זמנים להקמת המשרד והתחלת העבודות בפועל באתר העבודה.

4.חשוב שאיש מקצוע ילווה את הפרויקט מקרוב, יהיה צמוד לעובדים ויוודא היצמדות לתכניות. איש מקצוע זה (אדריכל בדרך כלל) יהווה את החוליה המקשרת בין בעל המשרד לבין העובדים במקום.

5.כאשר מבוצעות העבודות אפשר לחזור על כמה מההחלטות שהתקבלו בנוגע לעיצוב הפנים העתידי לאחר שהמבנה יוקם. זה השלב לקבל את ההחלטות הסופיות ולרכוש את האביזרים הדרושים לשם כך.

6.לאחר שהמבנה הוקם אפשר לרהט ולאבזר אותו, להוסיף את האלמנטים של העיצוב כפי שנבחרו וכפי שהם רצויים על ידי בעל המשרד.

7.השלב האחרון והסופי הוא זה שבו אפשר להתחיל לעבוד במשרד החדש, להזמין אורחים ומבקרים או להציע שירותים ללקוחות.

מה החשיבות של תכנון נכון של המשרד?

תהליך התכנון של המשרד לוקח בחשבון גם את הרצונות של הלקוח, הוא בעל המשרד וגם את הדרישות והאישורים מטעם הרשות המקומית.כאשר ניתנים האישורים והתהליך מתבצע על פי סדר הפעולות הדרוש אין ספק שבסופו אפשר יהיה לעבוד שלא תהיה שום בעיה אתו, הוא יהיה מאושר על ידי הרשות המקומית והבנייה שלו תתחשב בתשתיות המקומית ובמבנים נוספים הממוקמים בסמיכות אליו.

עובדה זו תבטיח שהמשרד יוכל לעבוד ולתפקד במשך זמן רב ורק לאחר מספר רב של שנים אפשר יהיה לשקול לבצע שינויים פנימיים בחלוקה הפנימית, בשינוי העיצוב או בהוספת שירותים ומוצרים לטובת הלקוחות ולטובת הגדלת ההכנסות של המשרד והעובדים.

משרד המתוכנן היטב ועם מחשבה מעמיקה ייתן לעובדים שקט פנימי רב והם ייהנו להגיע לעבודה מדי יום ביומו.

 

תכנון משרדים

תגובות

מומלצים