כתב אישום נגד תושב שכם בגין ניסיון רצח של 4 אנשים

כתב אישום נגד עמאד אגבר, בן 18 משכם, בגין 4 עבירות של ניסיון רצח ומעשה טרור. הנאשם ביצע את העבירות כלפי 4 אנשים באזור הטיילת בת"א ב-23.4.17.

08.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בעיר על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רחלי חזן-פלדמן, הנאשם החליט להרוג יהודים בשל היותם יהודים כך שיומת או ייעצר בעת ביצוע מעשי הרצח ויהפוך ל"שהיד" או לגיבור.

בדצמבר 2016 החליט הנאשם לבצע פיגוע דקירה באזור ים המלח, שם סבר שימצא הרבה יהודים. לשם כך, רכש הנאשם בשכם סכין עם להב נשלף שאורכו כ-15 ס"מ ונסע ליריחו, שם לקח מונית לכיוון ים המלח במטרה לדקור ולהרוג יהודים.

במהלך נסיעתו, שוחח עם נהג המונית, וכשאמר לו נהג המונית כי בתקופה הרלוונטית לא צפויים להיות הרבה אנשים בחוף ים המלח, חשש הנאשם שיהיה קל להבחין בו בטרם יצליח לבצע את הפיגוע, נמלך בדעתו ונסע חזרה ליריחו, שם השליך את הסכין ומשם חזר לביתו בשכם.

בהמשך, ולשם קידום מטרתו להרוג יהודים, בסמוך לחודש מרץ 2017 החליט הנאשם להגיע לתל אביב, בהאמינו כי שם יוכל לפגוע בכמה שיותר יהודים. הנאשם תכנן לפרטים את כניסתו לישראל והגעתו לתל אביב, ופנה לחברה תיירות המארגנת טיולים לתוך שטח ישראל, ובמסגרתם נותנת היתרי כניסה חד-יומיים לישראל. לשם קידום מטרתו התכונן הנאשם ולמד את האזור המיועד במפות גוגל.

בנוסף, הצטייד הנאשם בנשק קר, על ידי כך שהשחיז ושייף מבעוד מועד את אבזם חגורתו כך שיהפוך לחד יותר, וזאת על מנת שלא להיתפס בבידוק הביטחוני, וכן הכין תיק והצטייד בבגדים נוחים.

ב- 23.4.17 הנאשם נכנס לישראל עם היתר כניסה חד יומי ובעצירה הראשונה של האוטובוס, באזור פארק הירקון, עזב את הקבוצה, יצא לביצוע תכנית הרצח והחל בחיפוש אחר קורבנות יהודים. במסגרת תכניתו, הלך הנאשם לכיוון הים, דקר אדם כבן 70 באמצעות אבזם החגורה, היכה אותו באגרופים ובעיטות וברח מן המקום. בהמשך, נכנס הנאשם ללובי של מלון ליאונרדו ביץ', שם לקח קאטר שהיה מונח על אחד השולחנות והמשיך בחיפוש אחר קורבנות נוספים.

הנאשם נכנס לחנות עתיקות בלובי המלון, דקר בחזקה אישה באזור צווארה על מנת להרגה וגרם לחתכים באזנה, אשר הצריכו תפרים ושחזורים, וכן ניסה לדקור את בעלה, אשר החל במרדף אחריו.

הנאשם המשיך בתכנית הרצח כשהבעל דולק אחריו, רץ לכיוון הלובי של המלון ונתקל בעובד המלון שניסה להדפו. הנאשם היכה את העובד באמצעות הקאטר בראשו, גרם לו לדימום וחבלה בראש וניסה לברוח החוצה מן המלון.

כל זאת, כאשר הבעל חסם את הדלת המסתובבת, הנאשם רץ לתוכה ויצא דרכה תוך כדי ניפוץ זכוכית הדלת, עד אשר נעצר מחוץ למלון על ידי שוטרים.

בבקשת המעצר כתבה עו"ד חזן- פלדמן: "אין צורך להכביר מילים אודות חומרת מעשי המשיב, שהחליט לצאת למסע הרג יהודים בשל היותם יהודים על מנת שבמהלך ביצוע מסע ההרג יומת או ייעצר ויהפוך ל"שהיד"/"גיבור".

ניסיונות הרצח בוצעו תוך תכנון קפדני ומפורט, בכח רב, כשהמשיב  דוקר פעם אחר פעם את קורבנותיו. מסעו של המשיב נפסק אך בשל תושייתם של האזרחים אשר התערבו ומנעו מהמשיב להמשיך, ואך במזל הסתיים הארוע כולו בפציעות בלבד." 

תגובות

מומלצים