תרגיל הקמת אס"ל

יקנעם מתכוננת לחירום, ובמסגרת שיפור המוכנות הארצית לאירוע של רעידת אדמה, הגיעו עשרות קציני בטחון מיישובים שונים להשתלמות ביקנעם שכללה פתיחת אס"ל (אתר סיוע לאוכלוסייה).

09.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תרגיל הקמת אס"ל

יום ההשתלמות החל בדבריו של ראש תחום משרדי ממשלה ומפעלים חיוניים במחוז הצפון ברח"ל, פריד סאלח שאמר שמדובר בהשתלמות חשובה לקראת התרגיל הארצי הגדול שייערך בחודש יולי. ראש העיר, סימון אלפסי בירך את המשתתפים ואמר שאנו מובילים את נושא המוכנות לחירום כל השנה, והוסיף שיקנעם היא מודל בנושא ואנו שמחים לארח נציגים מיישובים רבים שבאים ללמוד מאיתנו. מנהל מחוז הצפון ברח"ל, יאסר גדבאן אמר שיקנעם היא מודל, והוסיף שתתברך המדינה שיש בה עירייה חזקה שעובדת למען התושבים כמו יקנעם. גדבאן שיבח את רה"ע על מה שהוא עושה עבור יקנעם, והודה לקצין הביטחון היישובי, ולכל העובדים על עבודתם הרבה למוכנות לחירום.

מפקד הנפה, סא"ל ניסים תורג'מן אמר שברגע האמת הרשות היא זו שתצטרך לדאוג לתושביה. תורגמן אמר שיש הבדל בין מצוינות להצטיינות, והדגיש שמצוינות היא דרך חיים, והרשות ביקנעם היא כזו וצריך לשכפל אותה.

תורגמן אמר שהלוואי שמה שראינו ביקנעם נראה גם במקומות אחרים. לאחר מכן הרצה, אמיר יהב על "עקרונות מענה מדינת ישראל לרעידת אדמה הרסנית", ואמר שבכל אירוע כזה הרשות היא לבנת היסוד. יהב ציין שהמדינה נערכת בזמן אירוע רעידת אדמה ל – 28500 בניינים הרוסים עם נזק כבד, ולכ – 170 אלף עקורים. יהב ציין שבשנה יש בעולם כ- 102 אלף רעידות אדמה שמורגשות. לאחר מכן דיבר אל"מ מיל', יוסף לוצ'י שאמר שכל התכוננות לא נכונה תוביל שלא יסופקו שירותים לאוכלוסייה.

בתום ההרצאות והדברים נערך סיור באס"ל שהוקם בחניון הצמוד למגרשי הטניס, ואותו הוביל הקב"ט היישובי, חיים ביטון שהסביר על תרחיש האירוע ועל כל ביתן וביתן. האס"ל הורכב מביתנים רבים וביניהם: עמדת רישום וקבלה, מידע לציבור, מרשם אוכלוסין, יעוץ משפטי, דואר ובנק, משטרה, עמדת רווחה/עו"ס, עמדת בדיקת רופא, מרכז מת"ן, שירותי דת, משחקיה + גן ילדים , חדר אוכל, מרכז לוגיסטי לחלוקת מים, מזון וביגוד ואמצעים סניטריים ועוד.

את יום ההשתלמות סיכם ראש תחום משרדי ממשלה ומפעלים חיוניים במחוז הצפון ברח"ל, ששיבח את הרשות המארחת ואמר שרואים שיש כאן ירידה לפרטים, וקרא לכולם ללמוד מיקנעם.

שנת 2017 הוכרזה בישראל כשנה לפעילות למוכנות כנגד רעידת אדמה, ובמסגרת המוכנות נערכים תרגילים להקמת אס"לים ברשויות מובילות בתחום. יום ההשתלמות התקיים בהשתתפות רה"ע, מ"מ ויו"ר תאגיד המים, אורי שמואל,  סגן רה"ע, רומן פרס, חבר מועצת העיר ויו"ר ועדת ביטחון אמיתי פוקמן, נציגי ממשלה, נציגי צבא ורח"ל, פיקוד העורף, ראשי מכלולים וסגניהם, עובדי הרשות והמתנ"ס שמגויסים לחירום, מתנדבים, ועוד.

ראש העיר, מר סימון אלפסי: "בניגוד לאירועי חירום אחרים, אירוע של רעידת אדמה מתרחש ללא שום התראה מוקדמת. יקנעם דואגת למוכנות כל השנה, ואנו גאים לסייע ליישובים אחרים. אנו משקיעים רבות בהתמקצעות, ומצליחים בזכות עבודתנו הרצופה, ובזכות שיתופי הפעולה המלאים עם כל הגורמים. אני מודה לכל מי שהקים את האס"ל והשתתף ביום הזה, ובמיוחד לקב"ט העירוני חיים ביטון שניהל את היום כולו בהצלחה גדולה".

קב"ט העיר , מר חיים ביטון: "עיריית יקנעם מתכוננת לאירועי חירום במהלך השנים, ואני יכול לומר שברגע האמת נצלח  את האירועים בצורה מיטבית .ראש העיר רואה את המוכנות לחירום כחלק בלתי נפרד מהשגרה".

תרגיל ביקנעם

תגובות

מומלצים