סיפור על הכלב פלוטו מקיבוץ מגידו

ורד הגננת במשמר העמק, הכירה את אנט מהעיר אנסברג במסגרת חילופי גננות בין השותפויות מגידו ומחוז הוכזאורלנד בגרמניה.

10.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון

אנט בביקורה בארץ לפני שנה נחשפה  לספר על הכלב פלוטו מקיבוץ מגידו , שנכתב על ידי לאה גולדברג  ואוייר על ידי ארי רון ז"ל חבר הקיבוץ דאז.

אנט שהתלהבה  מהסיפור על הכלב וחיי הקיבוץ אימצה את הספר ומספרת אותו לילדי הגן אותם היא מחנכת, באמצעותו  לומדים הילדים בגרמניה  על קיבוץ וישראל .

זו השנה הרביעית  לפרויקט חילופי גננות בין שתי הרשויות במסגרת יחסי " ברית ערים תאומות" הנמשך כבר 25 שנה בין מועצה אזורית מגידו למחוז הצפוני בגרמניה.

בשבוע שעבר התארחו  6 גננות מערים שונות במחוז  אצל גננות מ 6 קיבוצים במועצה: גלעד, דליה, רמות מנשה, עין השופט ומשמר העמק.

ארנית זיו גרטנר, מנהלת מחלקת הגנים של המועצה: "הגננות שהגיעו למשך שבוע, עבדו במהלך הבקרים  בגנים  וקיימו סיורי הכרות  עם מערכות החינוך הייחודיות של המועצה בתוך הקהילות .  מהלמידה הן שואבות רעיונות , גישות חינוכיות והחשוב מכל  יוצרות חיבורים מקצועיים ובין אישיים עם הגננות שלנו . מניסיוננו מהמשלחות הקודמות ,אנו יודעים שהקשר נמשך גם אחרי הביקורים ההדדיים ונוצרו חיבורים בין אישיים מצוינים"

יעל ברניר ,דוברת המועצה ומתאמת קשרי חו"ל:  "במהלך השהות של האורחות הגרמניות באזור הן ביקור  באתרי במגידו ,  אחרי הצהריים בבתיהן של המארחות ,התרשמו  מאורח החיים במרחב הכפרי ובקיבוץ. הן הכירו את מערכות החינוך והרווחה של המועצה ונפגשו עם ראש המועצה איציק חולבסקי ובעלי תפקידים, ניצלנו את סוף  השבוע לטיולים גם בארץ ביקור בנצרת, טבריה וירושלים . ההישג המשמעותי  בעיני מהפרויקט ,הוא הכרות עם ישראל, האנשים ויצירת תדמית חיובית ואמתית של ישראל בעיניהן וכמובן המשך הקשר ההדוק שאף מניב ביקורים פרטיים  הדדיים ביניהן "
הגננות מישראל תסענה בחודש אוקטובר  2017 לביקור גומלין .

קידום קשרים בתחומי כלכלה ותיירות  במקביל למשלחת הגננות הגיעו לביקור גם   קלאוס דרטאן- מנכ"ל מחוז הוכזאורלנד ותומס וויבר   שאחראי על כל תחום קידום התיירות במחוז, בשילוב עם 5 מחוזות נוספים שגובלים בהוכזאורלנד.

לפני שנה ביקר  ראש המועצה איציק חולבסקי במחוז  עם מנכ"ל החברה הכלכלית איל רום ומהנדס המועצה ברוך שמיר, במסגרת הביקור  הוחלט לקדם גם קשרים בתחומי התיירות והכלכלה  כחלק מיחסי הידידות והפעילויות המשותפות בין מועצה אזורית מגידו ומחוז הוכזאורלנד בגרמניה. ביקורם של השניים במגידו  הוא המשך של שיתוף הפעולה וקידום הקשרים.

נערכו סיורים ומפגשים  במגוון  רב של מקומות באזור מגידו והסביבה .

במפעלי האזור ,ביניהם: מיברג בעין השופט , תמה במשמר העמק ,  אקוואטיקס בהזורע , הרפת ברמות מנשה,  מט"ש מבוא כרמל, פארק התעשייה מבוא כרמל .סיור  מקיף בקיבוץ משמר העמק ובקיבוץ המתחדש רמות מנשה,    איל רום מנכ"ל החבר הכלכלית שהוביל  את הביקור סייר עם בעלי  תפקידים מהמועצה  במוקדי הפיתוח הכלכלי והתיירותי במרחב הביוספרי .

בין שלל הפעילות הענפה אליה נחשפו האורחים  התרשמו מאד מפרויקט חוג הרובוטיקה בתיכון  מגידו שנתמך ע"י  מפעל תמה , שעשוי להפוך  לאחד הנושאים, מתוך מגוון של נושאים אחרים, להזדמנות לשיתופי פעולה עתידיים עם המחוז התאום.

איל רום מנכ"ל החברה הכלכלית  "ביקור הגומלין של הנציגים הבכירים מהמחוז התואם שלנו בגרמניה מצביע על מחויבות אמיתית שלהם לקידום שיתופי הפעולה בתחומים נוספים, מעבר לתחומי החינוך והתרבות שכבר צברו "וותק" בכל השנים הקודמות. מנכ"ל המחוז התואם סיפר בסוף הביקור על התרשמותם העמוקה מכל מה שנחשפו אליו, והוסיף שהוא מאמין ששיתופי הפעולה בתחומים נוספים יבשילו לכדי פעילות מעשית כבר בתקופה הקרובה לאחר חזרתם לגרמניה".

תגובות

מומלצים