סא"ל כמיל טאפש סמח"ט חטיבה 300 הנצחה הגנה והתקפה

חטיבה 300 הותיקה ששומרת את גבול לבנון לא מסתפקת בשמירה על ביטחון תושבי ישראל, היא גם מחבקת את משפחות חללי החטיבה, סמח"ט 300 כמיל טאפש בשיחה אישית.

12.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סא"ל כמיל טאפש סמח"ט חטיבה 300 הנצחה הגנה והתקפה

חטיבה 300 בעוצבת הגליל אחראית על הביטחון השוטף בגזרה המערבית של הגבול בין ישראל ללבנון, בגזרה שבין ראש הנקרה למלכיה, אין חייל בצה"ל ששירת בפיקוד צפון שלא מכיר את החטיבה.

השיחה שלנו עם סא"ל כמיל טאפש סמח"ט חטיבה 300 על הפעילות השוטפת של החטיבה והשילוב שיש בין השכול לחיים, לחבק את המשפחות שיקיריהם חירפו את נפשם.

שאלה: מה המצב בגבול הצפוני כיום?

סא"ל כמיל טאפש: "הגזרה כאן כרגע מאוד רגועה, יש שקט, יחד עם זאת לנו ברור שהשקט הוא מתעתע והשקט הזה בן רגע יכול להפוך את השגרה ממצב של שגרה לחלוטין למצב של לחימה ואפילו למלחמה".

שאלה: האם יש ניסיונות של חיזבאללה לפגוע בחיילי צה"ל?

סא"ל כמיל טאפש: "אנחנו רואים שארגון חיזבאללה עסוק כל הזמן בקידום יכולת אופרטיבית ומשפר תשתיות, להערכתנו אין לחיזבאללה כוונה כרגע לבצע איזשהו פיגוע נגדנו, יחד עם זאת המציאות הביטחונית, יכולה באמת להוביל אותנו לשם, בלי שאנחנו מתכוונים לכך".

"בעבר היו כאן אירועים, גם עכשיו וגם בעתיד יכולים לקרות אירועים, כרגע הערכת המצב של החטיבה, לא מראה על כך שהצד השני הולך לבצע איזה שהוא פיגוע".

סא"ל כמיל טאפש

שאלה: איך אתם שומרים על קשר עם המשפחות השכולות?

סא"ל כמיל טאפש: "חטיבה 300 כמיטב המסורת שלה, פעם בשנה מקיימת יום משפחות שכולות, כמובן מי שמשתתף בו זה המשפחות של החללים, השייכים לחטיבה 300, מה שמייחד את האירוע הזה בשנתיים האחרונות, שלאחר ההחלטה על פירוק גדוד 299 מתוך כוונה לשלב את בני העדה הדרוזית ביתר יחידות הצבא, החטיבה החליטה לקחת אחריות גם על החללים של 299, וזאת לאור העובדה ש 299 היה כפוף לחטיבה 300 לפני הפירוק".

סא"ל כמיל טאפש: "חטיבה 300 הייתה חטיבת האם של גדוד 299, ב2015 עם ההחלטה על פירוק 299, החטיבה החליטה בהחלטה משותפת עם האוגדה, הפיקוד והצבא, להכניס את החללים ואת משפחות החללים שהיו ב299, לחטיבה 300, המיזוג הזה של חללי 299 וחללי חטיבה 300, התבצע בשנה שעברה במפגש עם המשפחות השכולות".

סא"ל כמיל טאפש: "מה שייחד את היום הספיציפי הזה היא העובדה שהחטיבה הצליחה לרתום את הצבא הגדול ועסקה רבות בגיוס משאבים, להקמת חדר הנצחה, שינציח את זכרם של החללים גם של החטיבה וגם של 299, לכן במסגרת יום המשפחות שעשינו השנה, הונחה אבן פינה, בהשתתפות כלל המשפחות השכולות, מח"ט 300 אל"מ אליעד מאור, וראש מנהל אוכלוסיות וגדי סרחאן, מדור נפגעים של הצבא, אבן הפינה הונחה בשומרה, שם יוקם חדר ההנצחה בחודשים הקרובים".

שאלה: האם הייתה היענות מהמשפחות השכולות להגיע למפגש?

סא"ל כמיל טאפש: "הייתה היענות והתרגשות רבה מאוד בקרב המשפחות השכולות לאחר שנחשפו לתכניות העתידיות שאנחנו הולכים לעשות להנצחת החללים, המשפחות בירכו על כך, הולך לקום מבנה מאוד מפואר, שינציח את זכרם של החללים של החטיבה 300 ושל 299 בצורה הכי טובה שיכולה להיות".

" יש לציין כי תחת הכנפיים של חטיבה 300 יש 70 חללים שהם מעדות מגוונות, בדואים, דרוזים, צ'רקסים, יהודים".

שאלה: מה הולך להיות בחדר ההנצחה?

סא"ל כמיל טאפש: "מדובר בחדר הנצחה ומורשת אשר יספר את סיפורי הגבורה של הלוחמים שחירפו את נפשם, חדר שיספר את סיפורו של כל חלל מ חטיבה 300 ומ 299, בטכנולוגיות מתקדמות שאפשר לקרוא וללמוד על כל חלל, ולמי שרוצה לכתוב אפשר לכתוב".

"חדר ההנצחה יקנה בית חם למשפחות השכולות שכל משפחה תהיה מוזמנת תמיד לבקר בחטיבה 300 ולהגיע לפינת ההנצחה, חדר ההנצחה ייתן מענה לאגפים בתוך החטיבה, ולגורמים נוספים בעדה הדרוזית ובצבא, שרוצים ללמוד לגבי החללים והמורשת של חטיבה 300, יהיה להם מקום ופינה חמה ויכולים להגיע בכל רגע לחטיבה".

"כל הסיפור של ההנצחה והמורשת של 299 עובר תחת הכנפיים של חטיבה 300 ויקבל ביטוי מאוד משמעותי בחדר ההנצחה שיוקם. אני מקווה שרשימת החללים של חטיבה 300 לא תמשיך ותגדל, זה נכון לגבי החטיבה וזה נכון בכלל".

סא"ל כמיל טאפש

תגובות

4. אמל לפני 7 שנים
גאווה וכבוד
3. אמיר לפני 7 שנים
כל הכבוד לסמח"ט המוערך
2. דרוזי לפני 7 שנים
הרבה הערכה
1. צעיר לפני 7 שנים
גאווה לעדה ולצה"ל

מומלצים