סוף למשבר תקצוב שנת השירות בישראל

משרד החינוך והאוצר יעבירו 10 מיליון ש"ח 5 מלש"ח מכל משרד לטובת המשך הפעילות התקינה של מתנדבי שנת השירות, שנת השירות מהווה בית גידול למנהיגי המחר

18.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סוף למשבר תקצוב שנת השירות בישראל

שר האוצר, משה כחלון ושר החינוך, נפתלי בנט, בהתערבותו של נשיא המדינה, ראובן ריבלין, יעבירו 10 מיליון ש"ח (5 מלש"ח מכל משרד) לטובת המשך הפעילות התקינה של מתנדבי שנת השירות. בימים האחרונים מתנדבי שנת השירות והוריהם קיבלו הודעה לפיה תקוצץ פעילות מתנדבי שנת השירות בכ-20%, מכיוון שהתקציב אינו הולם את מספר המתנדבים ההולך וגדל משנה לשנה.

אילן גזית מזכ"ל תנועת המחנות העולים ויו"ר ועדת שנת השירות ומטה המאבק מסר כי:"אנו מודים לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, לשר החינוך,  נפתלי בנט, ולשר האוצר  משה כחלון, על התגייסותם פעם נוספת להצלת מפעל שנת השירות מתוך הכרה בתרומה האדירה של מתנדבי שנת השירות לצה"ל ולחברה הישראלית כולה".

"צר לנו שמשרד הביטחון אינו רואה עין בעין את הערך האדיר של אחד המפעלים הציוניים והערכיים במדינת ישראל. אנו מקווים שהתקציב יעמוד לרשות מפעל שנת השירות גם בשנים הבאות וכן יהיה בהלימה לגידול במספר מתנדבי שנת השירות. כך ימנע משבר דומה בשנה הבאה,.

בשנת 2014 מינה שר החינוך, ועדה בין משרדית, בהשתתפותנו נציגי תנועות וארגוני הנוער וביחד עם נציגי משרד החינוך, האוצר והביטחון. בוועדה נקבע כי יש לעדכן את תקציב תקנת התמיכה באמצעות אימוץ מתווה ההסכמה ההיסטורית 90% מהתמיכה בבת שירות לאומי המתגוררת מחוץ לביתה וכי יש להעמיד את תקציב בסיס התקנה בשנת 2015, על סך 55 מלש"ח. המלצות הועדה לתקצוב מומשו בשנת 2015 אך בשנת 2016 סרב משרד הביטחון להעביר את חלקו (בסך 10 מלש"ח) וכך גם השנה, בשנת 2017.

מפעל שנות השירות בישראל, הפועל בישראל מעל 70 שנה, הינו מפעל ציוני וערכי חשוב. מדי שנה יוצאים כ-2,200 מתנדבים לשנת שירות במסגרת תנועות וארגוני הנוער ואחראים באופן ישיר על חינוכם של מעל 400,000 בני נוער. פעילותם הרחבה והערכית, משפיעה על חלק ניכר מהחברה הישראלית.

שנת השירות מהווה בית גידול למנהיגי המחר של החברה הישראלית. מדובר באנשים המתנדבים שנה נוספת, מעבר לשירות הצבאי הסדיר, אשר ערכי הציונות, ההתנדבות והאחריות האישית הם המובילים אותם. לראייה שיעור הקצונה בקרב מתנדבי הש"ש הוא פי 3 משיעור כלל המגויסים.

תגובות

מומלצים