האם בעל שנהג ברכב בעת תאונת דרכים בה נהרגה אשתו, יירש אותה?

אישה עותרת לשלילת זכאות חתנה לירושת בתה, בית המשפט לענייני משפחה בחיפה יכריע, האם בעל שנהג ברכב בעת תאונת דרכים בה נהרגה אשתו, יירש אותה?

21.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון

״מדובר בשאלה רגשית מורכבת ואני בטוח שייעשה כאן צדק״, אומר עו״ד טל זלץ ממשרד עו״ד טל זלץ שבחיפה, שמייצג את אם המנוחה, העותרת לשלילת זכאות חתנה לירושת בתה
 
תביעה שהוגשה לאחרונה לבית המשפט לענייני משפחה בחיפה ע"י תושבת העיר חיפה טוענת לשלילת זכאות בעל לירושת אשתו, שנהרגה בתאונת דרכים בעת שנהג ברכב.

בעקבות האירוע הדרדר משמעותית מצבה הבריאותי של  העותרת, אמה של המנוחה, והיא מתקשה לשקם את חייה לאחר פטירת בתה הצעירה. "השאלה האנושית והרגשית שהתעוררה הינה מורכבת ומסובכת שכן חוק הירושה קובע שרק מי שהרג במתכוון את המוריש אינו זכאי לרשת אותו, ואינו מתייחס כלל לגרימת מוות ברשלנות", אומר עו"ד טל זלץ, המתמחה בדיני משפחה וירושה ומייצג את התובעת.

תחילת הסיפור בתאונת דרכים קטלנית שהתרחשה בחודש אוקטובר 2014 בצומת הסמוך לתחנת דלק עין חצבה בכביש 90, בה היו מעורבים בני הזוג מחיפה ורכב נוסף. על פי כתב האישום שהוגש ע"י הפרקליטות הצבאית נגד הנהג שהתרשל, קצין בצה"ל, נטען כי הנהג לא נתן זכות קדימה, גרם למוות בנהיגה רשלנית ועוד. "הנסיעה נערכה בתנאי ראות טובה, מזג אוויר נאה ובאור יום... בהתקרב הרכב הצבאי לפנייה שמאלה... האט הנאשם את רכבו עד כדי עצירה ואז נכנס אל הצומת כדי לפנות שמאלה... בעשותו כך, לא נתן הנאשם זכות קדימה...", נכתב בין היתר בכתב האישום שהוגש. "על פי חוק הירושה , משלא הותירה המנוחה צוואה,  זכאי הנאשם לרשת חצי מעיזבונה את המנוחה, שכולל  סכום פיצויים שמוערכים בכ-2 מיליון ₪ לכל הפחות, אולם מתעוררת הסוגיה - הרצחת וגם ירשת?", מציין עו"ד טל זלץ.

כמו כן, בתביעת האם נכתב כי בעת ההלוויה צרח הנאשם בפני כל המשתתפים על קברה של רעייתו המנוחה שהינו האשם בפטירת רעייתו. "במילים אחרות, הבעל לקח אחריות על מעשיו ורשלנותו, לכן אני מקווה כי בית המשפט יתחשב בסך הנסיבות ויעשה צדק במקרה הזה. על אף חוק הירושה שקובע אחרת, לא יעלה על הדעת שמי שגרם להריגתה של המנוחה גם יזכה בכספי הפיצויים בעקבות פטירתה, זה נוגד אף את תקנת הציבור", מסכם עו"ד זלץ.

תגובות

מומלצים