מדריך לקונה מתחיל: עצות מומחים לרכישת רכב חדש בפעם הראשונה

אם אתם לקראת רכישה של רכב חדש בפעם הראשונה, אל תחתמו על שום דבר לפני שאתם קוראים את המאמר הזה!

22.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מדריך לקונה מתחיל: עצות מומחים לרכישת רכב חדש בפעם הראשונה

רגע לפני שאתם מתחדשים

רכישת רכב בפעם הראשונה היא מרגשת במיוחד. זוהי הזדמנות בדבר חדש בעולם רווי אפשרויות. בנוסף, מדובר על רכישה בסכומים גדולים והשפעה למשך שנים קדימה ולכן חשוב לעשות זאת בתבונה למרות ההתרגשות הגדולה.

בדקו את התקציב

כאמור, רכישת רכב כרוכה בהוצאת גדולה ולכן חשוב לתכנן לקראתה את התקציב שיוקצה לה. קחו בחשבון, שלמרות הרצון שלכם ליהנות מרכב חדש לחלוטין, לעתים התקציב עלול לא לאפשר זאת ואז תיאלצו להסתפק ברכישת רכב מיד שנייה.

תכננו קדימה

מעבר לתשלום עבור הרכב עצמו, חשוב לתכנן קדימה ולבדוק באילו הוצאות נוספות תצטרכו לעמוד. לדוגמה, טיפולים ותיקונים, בדיקה שנתית, דלק, ביטוח וכך הלאה. קחו בחשבון, שיש הוצאות שוטפות, שסכומן משתנה בהתאם לסוג הרכב ולכן מומלץ לבדוק זאת עוד לפני ביצוע הרכישה.

התאימו את הרכב לצרכים שלכם

לכל אחד צרכים שונים מהרכב שלו. למעשה, מכוניות הן כבר מזמן לא רק כלי כדי להגיע מנקודה אחת לאחרת! יש שירצו להתפנק ברכב מנהלים ויש שיצטרכו רכב מרווח במיוחד כדוגמת רכב משפחתי ויש שירצו רכב קטן, בעל צריכת דלק נמוכה. אם כן, חשבו מהם הצרכים שלכם ורכשו רכב חדש בהתאם.
כמו כן, חשוב גם שתבדקו איזה סוג של רכב אתם רוצים. לדוגמה, האם אתם רוצים רכב חדש של טויוטה או של יצרנית אחרת? והאם יש לרכב תכונות אחרות שתזדקקו להן?

תהליך הרכישה

אם אתם בוחרים לרכוש רכב חדש מהיבואן, חלק מהבדיקות לא נדרשות. לעומת זאת, אם אתם רוכשים רכב מאדם פרטי, חשוב לוודא שהבעות על הרכב היא שלו ורק כך העברת הבעלות אליכם תהיה חוקית. כמו כן חשוב גם לבדוק את הרכב על ידי איש מקצוע מטעמכם, שיוכל להגיד לכם אם הרכב עבר תאונות ומהו שוויו האמתי.

נסיעת מבחן

נסיעת מבחן אמנם דורשת הקדשה של זמן, אבל היא חשובה מאוד! בנסיעת המבחן תוכלו לחוש את הרכב ולהרגיש איך זה לנהוג בו. במהלך נסיעת המבחן תוכלו להרגיש את ההגה, את הבלמים, את תגובת דוושת הגז ללחיצת הרגל שלכם ועוד ומידע זה יוכל לעזור לכם לקבל החלטה. כמובן, מומלץ לבצע נסיעות מבחן על רכבים שונים לשם ההשוואה ביניהם.

לסיכום

רכישה של רכב חדש היא מרגשת מאוד, אבל היא גם דורשת לא מעט עבודה כדי לרכוש את הרכב הנכון. תחילת התהליך היא בבירור לגבי הרכבים השונים המוצעים בשוק ובדיקת התקציב שלכם. לאחר מכן, בדקו מהם הצרכים שלכם ואילו רכבים יכולים לתת לכם את המענה הדרוש לכם. השלב האחרון הוא בדיקת רכבים באופן ספציפי וביצוע הרכישה.

רכב חדש

תגובות

מומלצים