סימון אלפסי לאסור על משאיות לנסוע בכביש 70

סימון אלפסי למנכ"לית משרד התחבורה:"אני דורש להציב תמרור האוסר על מעבר משאיות בשעות העומס בקטע כביש 70 שחוצה את יקנעם, במידה והחלטת עיריית חיפה לאסור על כניסת משאיות לעיר בשעות העומס לא תבוטל"

22.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
 סימון אלפסי לאסור על משאיות לנסוע בכביש 70

ראש עיריית יקנעם, סימון אלפסי פנה למנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר, במכתב עם העתק לשר התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ ישראל כץ, וביקש את התערבות משרדה בהחלטה "ההזויה" לדבריו שקיבלה עיריית חיפה, ולפיה משאיות לא יעברו בעיר  כל בוקר עד השעה 09:30, וכן בשעות אחה"צ/הערב העמוסות.

המשמעות של החלטה זו היא שכל המשאיות שרוצות להגיע לחיפה מחד, או לגוש דן ולדרום מאידך, נאלצות לעשות זאת דרך כביש 70, ולעבור דרך יקנעם, מה שסותם את נתיבי הכבישים שממילא עמוסים ופקוקים בשל העבודות להרחבת כביש 6 שנעשות במקום. בשל כל אלו,  התנועה מעוכבת משמעותית, ונסיעה רגילה מיקנעם לאזור חיפה וצ'ק פוסט כמו גם בכיוון ההפוך שאמורה לקחת כ- 20 דקות בממוצע, מגיעה לכשעה.

במכתבו כותב ראש העיר שהמצב עליו כבר התרעתי ופניתי למשרד התחבורה ולנתיבי ישראל הוא בלתי נסבל וסיוט אחד גדול מתמשך, ומוסיף שבשל "ההחלטה הזו תקועים אלפי רכבים בפקקים". רה"ע דורש ממשרד התחבורה ומנתיבי ישראל שאם המצב לא ישונה, להציב תמרור האוסר מעבר משאיות דרך יקנעם מהשעה 06:30 בבוקר ועד 09:30, וכן בין השעות 16:00 ועד 19:00.

בעקבות המכתב ענה המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל בכיר תשתיות ופיתוח במשרד התחבורה , עו"ד קובי בליטשטיין לראש העיר ואמר לו שהם מודעים לנושא, ולמרות הצבת השלטים בחיפה, אין אכיפה בנושא. ראש העיר דרש שאם ממילא אין אכיפה אז יש להסיר לאלתר את התמרורים ושהעומס יתחלק בין שתי הדרכים.

ראש העיר, מר סימון אלפסי:"מדובר במצב בלתי נסבל בשל החלטה שקיבלה עיריית חיפה ואשר גורמת לפקקי ענק ביקנעם. לא ייתכן שכל המשאיות יעברו בדרכן צפונה ואפילו לנמל חיפה, או בדרכן לגוש דן ודרומה, דרך יקנעם ויגרמו לעומסי תנועה כבדים. אם ממילא אין אכיפה בחיפה אז יש להסיר במיידי לאלתר את התמרורים בחיפה. לא אתן שתושבי יקנעם והבאים לעבוד בפארקי ההיי טק יהיו בני ערובה להחלטות לא הגיוניות של עירית חיפה".

יוקנעם

תגובות

1. עספאוי לפני 7 שנים
שיעברו דרך עספיא

מומלצים