דחייה של חצי שנה במועד תחילת פיקוח משרד הבריאות על משקאות משכרים

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה את בקשת משרד הבריאות לדחות בחצי שנה את העברת סמכויות הפיקוח על משקאות משכרים ממשרד הכלכלה והתעשייה למשרד הבריאות.

23.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון

נדחית גם הכללתם של המשקאות המשכרים בחוק "הגנה על בריאות הציבור (מזון)", המכונה "רפורמת הקורנפלקס", הקובע חובות, כללים, אחריות ותנאי רישוי לגבי היצרנים, היבואנים, המשווקים, המובילים והמאחסנים של המשקאות.

נציגי רשות המזון הארצי, אלי גורדון, מרינה אוסטפלד ופנינה אורן, הדגישו כי הדחיה לא תגרום לפגיעה בבריאות הציבור, והיא נובעת מטעמים טכניים: "לא הספקנו להתממשק עם מאגרי המידע של משרד הכלכלה ומכון התקנים", אמרו.

נציג משרד האוצר, עידו סופר, הודיע כי משרדו תומך בדחייה: "אם משרד הבריאות לא יספיק להתכונן, יש חשש שהעלויות הנובעות מהפיקוח החדש יושתו על היבואנים ואלה ישיתו אותן על הציבור", הסביר.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), הודיע כי על נציגי משרד הבריאות למסור דיווח לוועדה בעוד 4 חודשים, כי הם עומדים בלוחות הזמנים החדשים שנקבעו.

נציגת יקבי הבוטיק, איילת צמח, ביקשה לכלול את נציגי יקבי הבוטיקים בדיונים הנוגעים להחלת חוק הגנה על בריאות הציבור על משקאות משכרים, כדי לא להעמיד יקבים בסכנת סגירה. צמח ציינה כי יש 300 יקבי בוטיק בישראל, המעסיקים אלפי עובדים ומייצרים למעלה מ-5 מיליון בקבוקים בשנה.

תגובות

מומלצים