יונת סמים שיטה להברחת סמים ממקום למקום

יונת סמים נתפסה בדרך מעיראק לכיוון כווית, אגף המכס בכווית לא הכיר את השיטה הזאת גם להם זה חדש, מה לא עושים כדי להבריח סמים, היונה בשלב מסוים נפגעת וחלקן מתות.

23.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
 יונת סמים שיטה להברחת סמים ממקום למקום

חלק של תיק שעשוי מעור או בד מוצמד בשיטה מיוחדת לגב היונה בדרך שמאפשרת להעמיס בו כמות גדולה של סמים, היונה התאמנה לפני לשאת משקל למרחק שנקבע מראש, לפעמים לוקח ליונה יותר מיום להגיע ליעד.

במדינות דרום אמריקה השיטה הזו מוכרת.

היום מתגלים יותר ויותר מקרים של ארגונים שמאמנים יונות להעברת סמים מעיר לעיר והתופעה מגיעה למזרח התיכון ולמפרץ הפרסי, לשלטונות השיטה הזו מאוד חדשה והם לומדים איך להתמודד איתה בעתיד.

בישראל החלו לפני שנתיים להתאמן וללמוד את התופעה של גופים שלוקחים את הכשרת היונה להעברת סמים, הם משקיעים הרבה בלימוד והכרה איך לגרום ליונה לעשות בדיוק מה שהם מבקשים, לזה יש מלא שיטות שקשורות בדפוס ההתנהגותי של היונה ואיך שמלמדים אותה לפעול.

יונת סמים

בעולם ישנם כ-318 מינים של יונים, היונים מונוגמיות, ומחליפות בני זוג רק במקרה של מות אחד מבני הזוג, ברגע שהקן מוכן, הנקבה תטיל ביצה אחת וברוב המקרים תטיל ביצה נוספת לאחר יום.

כל אחד מבני הזוג מאכיל גוזל אחד מחלב יונים אשר נוצר בגרונם, זמן הדגירה על הביצים הוא עד 20 ימים בקיץ או עד 25 ימים בחורף, הגוזלים מוכנים לתעופה כעבור ששה שבועות מבקיעתם.

היונים חיות בממוצע כ-5 שנים בטבע, אם כי בשבי נצפו יונים שחיו כ-15 שנים, היונים החיות בערים הן מסוג Columba livia, ובדרך כלל אינן עפות יותר מ-20 ק"מ ביום.

היונים ידועות כנשאיות ומפיצות של מחלות בקרב בעלי חיים ובני אדם, מרבית המחלות המופצות על ידי יונים מועברות על ידי הלשלשת שלהן. מספר מחלות המועברות על ידי הלשלשת הן: אורניתוזיס, דלקת המוח, דלקת ריאות, סלמונלה וטוקסופלזמוזיס. היונים נעקצות על ידי מספר סוגים של טפילים (וקטורים) כגון פרעושים, כינים, קרדיות, קרציות, יתושים, עכבישים, וחרקים עוקצים נוספים, מחלות נוספות המופצות על ידי יונים הן מחלות תלויות וקטור כגון קדחת מערב הנילוס.

מתוך ויקיפדיה

תגובות

מומלצים