רגשות נועדו כדי לחלוק

מאמר זה נכתב בעזרת מאמרים מאתרו של פרופסור גרינהאוס, ומדבר על שיתוף ברגשות ועל השפעתה של המודרניזציה על השיתוף והפתיחות בנושא הרגשות.

24.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רגשות נועדו כדי לחלוק

מאז נכנס פרויד לחיינו ועוד לפניו, עת התפתח מדע הפילוסופיה והכניס מושגים והגדרות חדשות למצבי רוח משתנים, קטלג מונחים מקצועיים, ותחם תופעות להגדרות ספציפיות, נדמה שיותר אנשים לוקים באותן תופעות כמו דיכאון ואחרות.
אך דיכאון ומחלות נפשיות אחרות הן תופעות שהיו קיימת משחר ההיסטוריה וסימנים לאנשים שלקו בדיכאון ברמות שונות אפשר למצוא החל מהתנ"ך ועד להיסטוריה המאוחרת יותר.

כיצד טיפול בדיכאון קל יכול לשנות עולמות בחייו של מטופל

אין ספק שבשנים האחרונות הושם זרקור גדול על תופעת הדיכאון.
התופעה באה לידי ביטוי בעיקר בארצות המערב, בקרב אוכלוסיות ומגזרים במעמד סוציו אקונומי גבוה יחסית שלא היינו מצפים שאנשים מסקטור זה ילקו בתופעה.

מאמר זה נכתב בעזרת המאמרים שבאתרו של  עם ד"ר לאון גרינהאוס.

כמובן שישנן מדינות רבות בעולם, באפריקה ועוד, בהן כלל אין מעקב, אין מחקר ולא תיעוד של מצבם הבריאותי של אנשים רבים, לכן הסטטיסטיקה אינה מוחלטת. אך העובדה שדווקא בארצות המתפתחות, בהן אין מחסור באוכל ורוב האנשים בארצות אלה מתפקדים בחברה, יש להם עבודה, בית משפחה וכדומה, יכולה אולי להפתיע.
זוהי תופעה מודרנית יחסית שכאמור ייתכן והייתה קיימת באותה תדירות גם במאות הקודמות, אך האדם המודרני שיכול להתפנות לניתוח ומחקר של נבכי אישיותו, קבע כבר במאה שעברה שדיכאון היא מחלה שמיליונים לוקים בה בדרגות שונות, יהיו הסיבות לכך שיהיו.

דווקא בעידן המודרני המוחצן כל-כך מתפנה האדם לטפל ברגשות הכי פנימיים שלו
נפש האדם היא נושא לשלל התעסקויות מצד האדם. זהו נושא שחלחל היטב לתרבות המערבית ובא לידי ביטוי באמנות, במדע ובמגוון רחב של תחומים משיקים.

אחד הדברים המעודדים דווקא, הוא שישנו טיפול בדיכאון קל ומיליונים רבים של אנשים, החשים מצוקה מסוימת במהלך חייהם, הולכים להיבדק אצל רופא ונמצאים עונים להגדרה של לוקים בדיכאון זה. הם מטופלים על פי רוב גם בתרופות אשר מקלות באופן משמעותי על הרגשתם.

כמובן, מיליוני אנשים בעולם נעזרים בשירותי הפסיכולוגיה שגם היא נחשבת כלי עזר בטיפול בדיכאון, אך בשני העשורים האחרונים לא הסתפק בכך האדם ופנה אל ענף הפסיכיאטריה בניסיון לטפל בתופעה בעזרת תרופות.
כיום ישנן מספר רב של תרופות אשר מותאמות באופן אישי למטופלים, אשר מדווחים על הקלה משמעותית בהרגשת הדכדוך, הדיכאון ומצב הרוח הירוד שהם חשים לאחר השימוש בתרופות אלה.

אם בעבר נדרש היה מרשם מפסיכיאטר בלבד הרי שהיום גם רופא משפחה יכול לרשום תרופות נגד דיכאון ולכן אין ספק שעל אף שלכאורה יותר אנשים לוקים בתופעה, יש כיום דרכים רבות בהן ניתן לקבל טיפול בדיכאון קל ואין צורך להתרגש יתר על המידה כאשר אנו חשים ירידה חדה במצב הרוח, אשר פוגעת בתפקוד שלנו, כאשר יש פתרון די פשוט מעבר לפינה וניתן היום למצוא פתרונות משולבים לתופעה הנרחבת כל-כך בקרב אוכלוסיות רבות.

לחלוק רגשות

תגובות

מומלצים