חברות סטארטאפ ערביות מצליחות להביא שינוי

טיפול ביתי חדשני בהפרעות קשב וריכוז, אפליקציה מצילת חיים למעשנים וחולי ראות כרוניים שמתריעה על התקפים צפויים ומערכת מבוססת פטנט שמשביחה שפכים תעשייתיים לאנרגיה מתחדשת, הם חלק מהעשייה המוצלחת.

24.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חברות סטארטאפ ערביות מצליחות להביא שינוי

הבשורה הבאה של עולם ההייטק מגיעה דווקא מכיוונן של חברות סטארטאפ בבעלות יזמים מהחברה הערבית.

טיפול ביתי חדשני בהפרעות קשב וריכוז, אפליקציה מצילת חיים למעשנים וחולי ראות כרוניים שמתריעה על התקפים צפויים ומערכת מבוססת פטנט שמשביחה שפכים תעשייתיים לאנרגיה מתחדשת, הם רק חלק מהחברות שישתתפו בתחרות LEAP HAIFA"" לסטארטאפים הכי מתקדמים כיום בחברה הערבית שמפעילה עמותת "PresenTnense" .

היום, 24.5.17, מתקיים במתחם מייקרוסופט בחיפה אירוע הסיום של ""LEAP HAIFA, הסקיילרטור הראשון מסוגו בישראל הפונה לסטארטאפיסטים מהחברה הערבית ברחבי הארץ ומופעל על ידי עמותת "PresenTense" המייצרת שינוי חברתי באמצעות יזמות ובתמיכה של "CITI" ישראל.

חמשת הפיינליסטים שהתקבלו לתכנית, כולם בעלי מיזמים 'בשלים', בעלי אב טיפוס ושכבר סיימו סבב גיוס ראשון לכל הפחות, יציגו באירוע ויתחרו זה בזה בזמן אמת. הם יידרשו לתצוגת תכלית מרשימה, בפני קהל של מאות אנשים, וייאלצו לעבור את המשוכות הכי מורכבות שמכין להם פאנל של "Lions Den". הפאנל יורכב מאנשי קרנות הון סיכון מובילות דוגמת JVP, iAngels, 2B-Angelsl, Mellanox ועוד.

בתום התחרות, הסטארטאפ המנצח יזכה בכרטיס טיסה, כולל לינה וכרטיס כניסה ל"וועידת כלכליסט" שתיערך בדצמבר הקרוב בלונדון, אותו יעניקו אנשי ה - "UK Israel Tech Hub" משגרירות בריטניה בישראל.

למחזור הראשון התקבלו סטארטאפים מתחומי הבריאות, הקיימות וה-IOT. "HealthyMize", אפליקציה מצילת חיים שמתמחה בזיהוי מוקדם של התקפי אסטמה או החמרה במצבם של חולי ראות כרוניים על ידי אפיון הדיבור בסמארטפון. ""Innosphere, מכשיר חדשני ומבוסס פטנט לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, שחף מתופעות לוואי ומהווה תחליף לטיפול התרופתי הקיים כיום. "AgRobics", מערכת מבוססת פטנט שהופכת את כמויות השפכים האדירות שמיוצרות כיום לאנרגיה מתחדשת, שמשמשת חזרה את המפעלים ואף משביחה ומחזירה את חלקם לאדמה בדמות קולחין, ובצורה שאיננה מזהמת.

סטארטאפ נוסף הוא "MindoLife", פלטפורמה לאבטחת מידע הנגישה לכל מי שרוצה לפתח מוצר בתחום ה-IOT הדואגת לאבטחת תקשורת בצורה מאובטחת. אחרון, ""BambooBike, האופניים החשמליים הראשונים בעולם מצמח הבמבוק שהודות לגמישותם, חוזקם ומשקלם הנמוך, צלחו נסיעות במהירות גבוהה ובדרכים מורכבות, תוך צריכת סוללה נמוכה. לבמבובייק כבר יש מפעל ייצור בסין ואת המפעל בארץ פתח בכפר רג'ר שבצפון, על מנת לספק עבודה לנשות הכפר, שהוכשרו במיוחד לנושא.

הסקיילרטור "LEAP Haifa" הוא חלק מרשת של עוד עשרה אקסלרטורים שמפעילה עמותת PresenTense"" המובילה שינוי חברתי באמצעות יזמות, לצד תכניות יזמות נוספות הפועלות בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית כאחד, במטרה להנגיש יזמות לכל חלקי החברה הישראלית. הארגון פועל ומכשיר יזמים בחברה הערבית והבדואית, מקדם יזמות עסקית בקרב נשים חרדיות, יזמות טכנולוגית עבור אנשים עם מוגבלויות ועוד.

גיא שפיגלמן, מנכ"ל עמותת "PresenTense": "על מנת שישראל תשמור על היתרון האסטרטגי שלה בעולם היזמות והסטארטאפ, עלינו להיות מסוגלים לנצל את מלוא הפוטנציאל והכישרון הגלום בכל חלקי האוכלוסייה. אמנם כיום, למעלה מ-20% מבוגרי הטכניון הם בוגרים מהחברה הערבית, אולם כעת LEAP HAIFA קמה במטרה להבטיח שבהתאם, גם 20% מחברות הסטארט-אפ יהיו בבעלות יזמים מהחברה הערבית".

איציק פריד מנהל קרן ההון-סיכון "Takwin Labs": "שמחנו לארח את המחזור הראשון של Leap Haifa ונשמח גם בעתיד. לפנינו מספר הוכחות לכך שעם הסיוע המתאים, חברות בבעלות יזמים מהחברה הערבית מצליחות להביא את השינוי מלמטה. הצלחתן של החברות הנבחרות היא הצלחתנו ואין לי ספק שאם בתקופה קצרה כל כך חלקן אף השלימו סבב גיוס נוסף, צפוי להן עתיד בטוח. אני מברך על פעילות העמותה בחברה הערבית.״

שפיגלמן והפיינליסטים

תגובות

מומלצים