יעלון "ישראל התחייבה לשלום הדרוזים בסוריה"

שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון בכנס פעילים לתנועתו פליטיקה אחרת, שנכחו בו ד"ר פואז כמאל וד"ר אמיר ח'ניפס, התייחס לסוגיית הדרוזים בסוריה ועמדת ישראל בנושא.

26.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
יעלון "ישראל התחייבה לשלום הדרוזים בסוריה"

ד"ר פואז כמאל מלשכת העיתונות הממשלתית, התארח יחד עם ד"ר אמיר ח'ניפס בביתו של שמוליק צלינגר בסביון.

ד"ר אמיר ח'ניפס ראש המכון לחקר העדה הדרוזית, שמוביל את המאבק נגד חוק הלאום, הגיע לרתום את החברים לטובת מאבקו בסוגיה שמובילה הממשלה לאישור חוק הלאום שבעצם שולל זכויות העדה הדרוזית.

שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון שמקים תנועה חדשה אחרי שעזב את הליכוד, התייחס בדבריו לדרוזים ואמר: " שלום הדרוזים בסוריה היה אחד משני התנאים שהצבנו למורדים בסוריה תמורת עזרה הומוניטרית".

יעלון: "סוגיית העזרה הרפואית למורדים בסוריה על-ידי ישראל הטרידה לא מעטים מקרב בני העדה. ניסיונות ההרגעה של מנהיגי העדה לא תמיד הצליחו ולא פעם צעירים דרוזים ברמת הגולן ובגליל פגעו באמבולנסים שהעבירו פצועים משטחי סוריה".

מדבריו של בוגי יעלון מתברר יותר ויותר שמדינת ישראל הציבה שני תנאים לארגונים הלוחמים בשטח סוריה, שהם לא יהיו מעורבים בפיגועים נגד מדינת ישראל ושהם לא פוגעים בדרוזים של סוריה, גם בדרוזים המזוהים עם משטר אסד.

הדברים של בוגי יעלון נאמרים בפני חוג בית שבו לוקחים חלק מנהיגות העתיד של מדינת ישראל, אנשים שעוסקים ועסקו בביטחון מדינת ישראל.

בוגי יעלון ד"ר אמיר וד"ר פואז

 

תגובות

2. محلل سياسي לפני 7 שנים
من أذكياء الزعماء
1. מדליה לפני 7 שנים
יעלון איש ישר

מומלצים