הצילו את הדרוזים של סוריה

בכסף הרב שהדרוזים מישראל תרמו יכלו לבנות חוות חקלאיות וטורבינה ליצור חשמל, הכסף חולק רק לבודדים, בסווידה היום רעבים ונרדפים ופשע שולט ובאירופה הדרוזים אבודים וזועקים לעזרה

27.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הצילו את הדרוזים של סוריה

דרוזים מסוריה שיצאו מאזור סווידה נמצאים בזמנים הקשים ביותר מאז פרצה המלחמה בסוריה, הדרוזים שהצליחו להימלט למדינות אירופה אחרי מסע רגלי של אלפי ק"מ, לא נמצאים בסכנת חיים, אבל מצבם מאוד קשה מכל הבחינות.

בסוריה אזור סווידה בחלק המזרחי דרומי של סוריה הגובל למדינת ירדן, מספר הגברים שנשארו הם רק אלו שערקו מהצבא או שלא התייצבו לשירות ולא יכולים לצאת לשום מקום מהכפרים שלהם, המספרים מדברים על 17 אלף צעיר.

החלק הגדול מאזור סווידה שהצליח בדרך כלשהי לצאת מסוריה, הגיע לאזורים שונים באירופה, יוון, טורקיה, לבנון, גרמניה, שווייץ, איטליה , רוסיה , נורווגיה , ועוד, מספרם מגיע ל39 אלף דרוזים שמוכרים היום בשלטונות במדינות הנמצאים בהם.

מצבם של הדרוזים באירופה גרוע ביותר, הם מופקרים לחלוטין מכל הבחינות, למשל אין להם שום גורם מוסמך לחתן אותם, לקבור את המתים שלהם ולגבש ולהחזיר אותם לתרבות הדרוזית, כאן מדובר בילדים בנים ובנות נשים מבוגרים וצעירים.

רוב הדרוזים מקבלים קצבה קטנה למחייה, במדינות בהן מצאו מקלט אסור להם לצאת לעבוד, חלקם הצליח להשתלב בלימודי שפה באותה מדינה בה נמצאים והחלק הגדול יושב באוהל או במבנים שנקלטו בהם ללא כל תעסוקה.

חשוב לציין שאותם דרוזים סורים נטשו אדמות בתים וחוות חקלאיות גדולות וברחו כדי להציל את המשפחות שלהם ממה שקורה באזור סווידה היום.

בסוריה באזור ג'בל דרוז היום הפשע השתלט על הכפרים, חטיפות גניבות ושודים, אין מספיק מים וברוב הזמן אין חשמל, מי שיכול לשרוד אלו רק החזקים שיכולים להגן על עצמם מהכנופיות שם.

הדרוזים מסוריה שנמצאים במדינות אירופה רוצים ומבקשים את עזרת הישראלים, הם אומרים לנו:

"היום הכל התגלה והשקר הגדול של משטר אסד ידוע לכולם, יותר המשטר הזה לא יכול לעבוד עלינו", הם רוצים חופש ומוכנים להקריב כל דבר למען השגת החירות שלהם.

לכל מי שיכול לעזור או לתמוך, שיצור קשר עם שיח' ריאד טאפש מבית ג'אן שמרכז את הקבוצות השונות מישראל וסוריה בטל מספר: 0502185150

פורטל הכרמל יפרסם על הפגישות שהתקיימו בגרמניה בין בכירים ישראלים לקבוצות דרוזים ונספר לכם על ה"מסבחה" וה 100 יורו בקרוב.

סוריה

תגובות

9. דרוזי מהכרמל לפני 7 שנים
צער גדול
8. عسفيا לפני 7 שנים
בבקשה לעשות
7. יוסף לפני 7 שנים
הכסף נפל בדרך
6. דרוזי לפני 7 שנים
הפתרון לעשות אזור דרוזי
5. رفيق לפני 7 שנים
رقم ١
4. ‪lion moade‬‏ לפני 7 שנים
ישראל
3. יום הדין לפני 7 שנים
להקים אוהלים ברמת הגולן לפליטים הדרוזים,,
2. דורזייה לפני 7 שנים
תעשו להביא אותם לישראל
1. דרוזי לפני 7 שנים
גנבו לנו את הכסף

מומלצים