קניית זהב המדריך המלא

28.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
קניית זהב המדריך המלא

השימוש הרב רק הגביר את סחר החליפין וגם בימינו ניתן למצוא חברות המתמחות בעסקאות קניית זהב מכל הסוגים. למעשה, אם ברשותכם חפץ כלשהו העשוי מזהב שאין לכם שימוש בו, הרי שתוכלו למוכרו בשוק החופשי ולקבל תמורתו מזומן. בשורות הקרובות נלמדכם כיצד נקבע מחיר הזהב על מנת שתבינו את הצעת המחיר שתקבלו.

כיצד נקבע מחיר הזהב בכל עיסקה?

מחיר הזהב לכשעצמו נקבע ע"פ 3 מאפיינים מרכזיים:
• מידת טוהר הזהב – זהב טהור הוא זהב שאותו מציינים כ- 24 קראט והוא מכיל 100%. אלא, שנפוץ ביותר להוסיף לזהב גם מתכות נוספות (לצרכי עיצוב ונוחות העבודה עימו), דבר שמקטין את מידת הטוהר ובהתאם לכך גם מפחית מערך החפץ שברצונכם למכור. 18 קרא מוגדרים כ- 75% זהב טהור וכך הלאה.

• שער הזהב העולמי – כל עסקת קניית זהב מתומחרת על פי שער הזהב היומי שנקבע בבורסת ניו יורק, בהתאם לסחר היומי שמתבצע בין חמשת הבנקים המובילים בעולם. בעוד ישנן תנודות מעלה ומטה לכאן ולכאן, הרי שהמגמה הכללית היא עליה לאורך השנים, ועל כן מומלץ כי תיפנו אל קוני הזהב בימים בהם התנודות עולות כלפי מעלה.

• שער הדולר – מחירו של הזהב צמוד לשער הדולר ולכן כאשר שער הדולר עולה, עולה גם ערך הזהב.

על מנת להגיע לערך של 1 גרם זהב, יש לחלק את ערך שער הזהב היומי במספר הגרמים הקיים באונקיית זהב בודדת (כ-31.1), כמובן שיש לקחת בחשבון כי במידה ובידיכם זהב שאינו טהור, יש להכניס לחישוב גם את איכותו של החפץ עצמו. כך למשל, שעון ישן שעשוי מזהב לא יימכר ע"פ ערך הזהב בלבד, אלא יש להכניס לתחשיב גם את יוקרתו מבחינת שמישות. כנ"ל לגבי קניית זהב הנמצא על חפצי אומנות נדירים, פריטים היסטוריים וחפצים אחרים בעלי שימוש או עניין בעיני הסוחר.

איזה זהב יקנו מכם?

חברת קניית זהב מקצועית תקנה מכם כמעט כל חפץ שעשוי מזהב– תכשיטים, סכו"ם, פמוטים, תמונות מעוטרות בזהב, שעונים וקישוטים אחרים. העסקה מתחשבת בכל הפקטורים שהוזכרו לעיל, וניתנת הצעת מחיר רשמית לאחר בחינת החפצים וכמובן, בדיקת טוהר הזהב במעבדה. במקרה שיש ספק, ניתן לפנות אל תכשיטן בלתי תלוי על מנת שיבדוק בעצמו את מידת טוהר הזהב וייתן את חוות דעתו. את התשלום על הזהב ניתן לקבל במזומן, צ'ק או המחאה בנקאית.

בימינו אין שום טעם להמשיך ולהחזיק בחפצי זהב ישנים שרק מעלים אבק. שלחו אותם לבדיקה מסודרת שתקבע את ערכם במדוייק, והתחילו להפיק מהם תועלת בצורה של כסף מזומן. בהצלחה!

קניית זהב

תגובות

מומלצים