יפתחו שתי חוות חקלאיות חדשות בנהלל ובשיבלי

במחוז הצפון במשרד החינוך פועלות 11 חוות חקלאיות נכון לעכשיו ועם פתיחת החוות בנהלל ובשיבלי יעלה מספרן ל 13תיכלול פעילות

29.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
יפתחו שתי חוות חקלאיות חדשות בנהלל ובשיבלי

ד'ר אורנה שמחון , מנהלת המחוז : "בשנת הלימודים הקרובה, תפתחנה במחוז הצפון שתי חוות חקלאיות חדשות האחת, בנהלל והשניה בכפר הבדואי שיבלי שלרגלי התבור, ליבת העשייה בחווה החקלאית מעודדת למידת פליאה משמעותית וחווייתית".

ד'ר אורנה:"בחווה החקלאית משולבים תחומי דעת שונים מדעי החקלאות, לימודי הסביבה, מדעים, אמנויות ותזונה, מיושמות בה גישות הוראה מגוונות, המשלבות לימודים תאורטיים ועבודה מעשית, באמצעותה מקנים לתלמיד ערכים מגוונים, נתינה, תרומה לקהילה, אהבת הארץ, אורח חיים בריא ומקיים, אחריות, מורשת, חיים משותפים, דו קיום והכלה וגם כישורי חיים, ומיומנויות חשיבה, למידה בדרך חקר והעמקה ועבודת צוות".

" הפעילות בחווה כולל ניסויים, עבודות חקר, אקוטופ, ביו חקר ועבודות גמר ברמה של 5 יחידות לימוד תכנית הלימודים בחקלאות ולימודי הסביבה בבית הספר ובחווה לחינוך חקלאי ולימודי הסביבה מדגישה את החשיבות הרבה של החקלאות כמפעל אנושי וכדוגמה בולטת של התערבות האדם בטבע במטרה לענות על צרכיה הבסיסיים של החברה האנושית כמזון ולבוש וכן את דרישות חברת השפע לצמחי בית, גינות נוי ופרקים".

דובר המחוז , דויד גורלי מציין כי כל אחת משתי החוות תוקם על שטח של 6 דונם לפחות , ותיתן שירות ל 18 כיתות ,  בשלב הראשון . את חוות נהלל יזינו 9 בתי ספר לפחות כפר יהושע , נהלל , גבעת אלה , שריד , דמוקרטי , מנשיית זבדה , זרזיר וקישון  ואת חוות שיבלי : שיבלי  ואום אל ג'אנם עם היתכנות לצירוף כפר תבור. 

 בתיה אמסלם,הממונה על התחום במשרד החינוך מחוז צפון

תגובות

מומלצים