חמישה ק"ג קנאביס בזולה

על פי כתב האישום שהוגש לבית משפט, ב 1 במאי, איתרו בלשי המשטרה בהתבסס על מידע מודיעיני, בתוך "זולה" בשטח פתוח בין שני מושבים, מספר שקים שהכילו 4.7 קילוגרם קנאביס, כשהם מונחים מתחת ליריעת בד

31.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון

סמיר אבו עדייה (27) מקריית עקרון וסמיר אבו סהיבאן (29) מרהט הואשמו בהחזקה של כמעט חמישה קילוגרם קנאביס שנתפסו במהלך הליך ייבוש באזור לכיש.

על פי כתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום באשקלון, ב – 1 במאי, איתרו בלשי תחנת שדרות, בהתבסס על מידע מודיעיני, בתוך "זולה" בשטח פתוח בין שני מושבים, מספר שקים שהכילו 4.7 קילוגרם קנאביס, כשהם מונחים מתחת ליריעת בד. הבלשים התמקמו בסמוך למקום וביצעו תצפיות כשלצידם כוח מעצר כגיבוי.

בשלב מסוים נראו שני הנאשמים מגיעים למקום ומעבירים חלק מהסם שבשקים אל מעל הבד על מנת לייבש אותו. כאשר התכוונו לעזוב את המקום, זינקו לעברם הבלשים וביצעו את מעצרם. למרות שנצפו על ידי השוטרים נוגעים ומריחים את הסמים, בחקירתם הכחישו את המיוחס להם.

מבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה נגד השניים מוכרים היטב למשטרה. כך למשל, באמתחתו של אבו עדייה, הרשעות קודמות בעבירות סמים, רכוש ואלימות – בגינן ריצה מאסרים בפועל. מנגד, בעברו של סהיבאן הרשעות בעבירות איומים וסיוע לשוד מזויין.

חרף בקשת התביעה, סנגוריהם של השניים עורכי הדין יקי קהן וגיורא זילברשטיין ביקשו לשחרר את מרשיהם לחלופת מעצר. במהלך הדיון, הודה נציג התביעה כי יתכן וישנו פגם ב"שרשרת הסם" – תיעוד התהליך שעבר הסם מרגע שזוהה ועד להעברתו לגורם המוסמך במשטרה. לגבי הנאשם סהיבאן, סנגורו עו"ד זילברשטיין, הסכים לקיומן של ראיות לכאורה. מנגד, סנגורו של עדייה, עו"ד קהן, לא הסכים לכך.

תגובות

מומלצים