הולכת ללדת בבית חולים כרמל יש לביא

פרופ' עופר לביא מונה כמנהל מחלקת נשים ויולדות בבית חולים כרמל ובמסגרת תפקידו ינהל את כל מערך נשים ויולדות בביה"ח.

31.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הולכת ללדת בבית חולים כרמל יש לביא

פרופ' לביא עופר מחליף בתפקידו את פרופ' רון אוסלנדר ששימש כמנהל המחלקה ב  15 שנה האחרונות ופרש  לאחרונה לגמלאות .

מדובר בניהול אחד המערכים הגדולים והמורכבים ביותר בביה"ח עם למעלה מ 60 מיטות אשפוז, חדר מיון נפרד, חדר ניתוח ייעודי בתוך חדרי הלידה, מחלקת אישפוז נשים, מחלקת הריון בסיכון, מחלקת יולדות מחלקת פוריות ועוד.

אני מקבל מחלקה לתפארת ואני רוצה ופועל לשימור היתרונות והמצוינות של המחלקה תוך כדי קידום והעמדת דור צעיר איכותי ומוכשר, המתמחים שלנו הם הכוח האמתי של המחלקה, אומר פרופ' לביא עם כניסתו לתפקיד.

בנוסף אפעל להכנסת טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות הקיימות ומשתכללות מידי יום למחלקת נשים ויולדות שלנו מערך הנשים והיולדות של כרמל נבחר כמרכז מצוינות מוביל בשנים 2016-17 מכלל בתי החולים של הכללית.

המחלקה מככבת כמחלקה מצטיינת בהוראה מטעם הפקולטה לרפואה בטכניון ובנוסף נבחרים בכל שנה גם מספר רב של רופאי המחלקה כמצטיינים ובולטים בהוראת דור העתיד של הסטודנטים לרפואה בישראל.

פרופ' לביא בן 57 נולד בירושלים למד בהדסה ירושלים והתמחה בביה"ח שערי צדק שבבירה. בשערי צדק שימש פרופ' לביא כסגן מנהל היחדה לגינקולוגיה כירורגית ואונקולוגית.

ב 1999 הגיע פרופ' לביא מירושלים לכרמל, הקים וביסס את היחידה לגניקולוגיה כירורגית ואונקולוגית אותה ניהל כ-16 שנה. פרופ' לביא הגדיל את נפח פעילות היחידה תוך שימור ושיתופי הפעולה עם המרכז האונקולוגי במרחב, שת"פ עם המחלקות הכירורגיות בכרמל וביסוס התחום של שימור פריון בחולות אונקולוגיות.

פרופ לביא ניתח את החולה הראשונה בישראל אשר עברה כריתה משמרת פריון, על רקע של ממאירות  בצוואר רחם . בסופו של  התהליך ילדה האישה בביה"ח כרמל לראשונה בישראל תינוק בריא ושלם.

פרופ' לביא הינו פרופ' חבר קליני בפקולטה לרפואה של הטכניון ושימש בעבר כיו"ר האיגוד הישראלי לגינקולוגיה אונקולוגית בישראל.

עד היום כתב פרסם והיה שותף פרופ' לביא למעל מ 150 מאמרים ומחקרים קליניים בתחום הגינקולוגיה השפירה והגינקולוגיה הממארת.

אחד המחקרים הבולטים של פרופ' לביא עסק בקשר שבין גנטיקה וממאירויות גינקואונקולוגיות. מדובר במחקר אשר גרר מחקרים רבים המצוטטים עד היום ברחבי העולם.

לפרופ' לביא אין הרבה זמן פנוי, אבל בזמנו החופשי הוא משמש גם כיועץ לענייני גניקולוגיה של גן החיות התנכי  בירושלים, במסגרת זאת היה שותף פעיל לפרויקט הפריית הפילות האסיאתיות כמו גם למחקרים גינקולוגים נוספים בגן החיות התנכי בירושלים.

"אני מאמין גדול בשיתופי פעולה וחושב שתפקידה של המחלקה שלנו הוא לעשות רפואה העומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר, מסכם פרופ' לביא, וזאת תוך כדי מתן שירות אופטימלי ושירותי רפואה מהמתקדמים בארץ ובעולם".

פרופ' לביא עופר

צילום אלי דדון

תגובות

מומלצים