לפרסם המידע הנוגע לנסיעת שרת התרבות והספורט לטורקיה

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית המשפט לעניינים מנהליים: הורה למשרד התרבות והספורט לפרסם המידע הנוגע לנסיעת שרת התרבות והספורט לטורקיה

01.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון

בשלהי חודש פברואר פורסמה בעיתון סוף השבוע של "ישראל היום" ידיעה פרי עטו של שרון קינן אשר עסקה בהליך אישור נסיעתה לטורקיה של שרת התרבות והספורט, חה"כ מירי רגב, על מנת ללוות את קבוצת הכדורסל עירוני נהריה.

על פי הפרסומים, אל נסיעתה של השרה, הצטרפו עשרה עובדים נוספים מטעם משרד התרבות והספורט – בחלקם נעדרי כל קשר לנסיעה ולמטרתה. עוד על פי האמור באותם הפרסומים, הצטרפותם של עובדים אלו לוותה בקשיים, לנוכח הנסיבת החריגות, ובכלל כך גם קבלת האישורים המזורזים וגם כמות המצטרפים החריגה לנסיעה.

בעקבות הפרסומים, פנתה התנועה כבר בחודש פברואר אל משרד התרבות והספורט בפניה על פי חוק חופש המידע בה ביקשה לקבל, בין היתר, פירוט אודות הליך אישור כלל ההיבטים הנוגעים לנסיעה של השרה ושל עובדי המשרד לטורקיה – ובכלל כך פירוט זהותם ותפקידיהם של המצטרפים, פירוט עלויות הטיסה הכוללות לקופה הציבורית, פירוט הליכי אישור הצטרפותם ולרבות האישורים החריגים אשר ניתנו לנסיעה זו.

לאחר שבמשך למעלה משלושה חודשים לא קיבלה התנועה מענה לגופה של בקשה, ולאחר שחלפו 30 הימים הקבועים בחוק למתן תשובה לבקשת חופש מידע, עתרה הבוקר התנועה לאיכות השלטון לבית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית המשפט לעניינים מנהליים, ובקשה כי יורה למשרד התרבות והספורט לפרסם את המידע האמור.

יצויין כי הליך משפטי זה הינו חלק ממהלך רחב יותר, אשר עניינו בחינת נסיעותיה החריגות של שרת התרבות והספורט ליעדים נבחרים בחו"ל בליווי פמליות חריגות ביותר, ועל חשבון הקופה הציבורית. כך, מעבר לבקשות חופש המידע, פנתה התנועה בראשית חודש אפריל למבקר המדינה ובקשה ממנו כי יורה על פתיחה בהליך ביקורת של נסיעותיה של שרת התרבות והספורט לביקורים רשמיים בחו"ל, לרבות בחינת נחיצותם ונחיצות נוכחותם של המשתתפים הרבים בנסיעות אלו.
עו"ד תומר נאור, מנהל מחלקת הליטיגציה: "אין ספק כי נסיעות של שר בממשלה לביקורים רשמיים מהווים פעילות מבורכת המחזקת את שיתופי הפעולה של מדינת ישראל בתפוצות, מקדמת את האינטרס הציבורי ומעלה על נס את שמה ופועלה של המדינה – אולם אין לתת יד להפיכתן של נסיעות חשובות אלו לנסיעות "צ'ופר" למקורבים, תוך ניפוח המשלחת ובזבוז אדיר של כספי ציבור.

לא בכדי נקבעו כללים ברורים לנסיעות מן הסוג הזה, זהות המשתתפים בהן, והליכי אישור התקציב המיועד להן. אנו סבורים כי לאור התנהלותה החריגה של שרת התרבות והספורט, קם הצורך הדחוף והמיידי לקיים הליך ביקורת מעמיק."

תגובות

מומלצים