הוארך היתר הרעלים למכל האמוניה בחיפה

המשרד להגנת הסביבה האריך את היתר הרעלים למכל האמוניה בחיפה עד 31 ביולי 2017, בהתאם להחלטת בית המשפט העליון מיום 28.05.2017.

05.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הוארך היתר הרעלים למכל האמוניה בחיפה

בזאת הקפיא המשרד את המצב הנוכחי, תוך איסור על מילוי נוסף של המכל באמוניה. המשרד להגנת הסביבה יבקש הבהרה מבית המשפט, נוכח משך הזמן הצפוי לריקון המלא של המכל.

כדי לממש את החלטת בית המשפט העליון מה-28 במאי 2017, המשרד להגנת הסביבה נקט בצעדים הבאים:

נוכח הצורך לחדש את היתר הרעלים של החברה שפג תוקפו ביום ה' (1 ביוני 2017), המשרד להגנת הסביבה חידש את היתר הרעלים עד ל-31 ביולי באופן שמקפיא את המצב הנוכחי ואוסר על מילוי נוסף של המכל באמוניה.

בהמשך לקביעת בית המשפט העליון ב-28 במאי כי יש לרוקן את מכל האמוניה באופן סופי עד ליום 31 ביולי 2017, בכוונת המדינה לפנות לבית המשפט לקבלת הבהרה אם מדובר בריקון עד קו שאיבת המשאבות - המצב בו המכל נמצא היום - או ריקון מוחלט, שידרוש זמן רב יותר מסיבות בטיחותיות.

בהתאם להנחיית בית המשפט לקבל דיווח על חלופות טווח קצר וארוך, ממשיך המשרד לבצע בדיקות חוזרות של עמדותיו לגבי החלופות. נכון לרגע זה אין כל שינוי בעמדתו, כפי שהוצגה לבית המשפט.

לאחר קבלת הבהרה מטעם בית המשפט העליון, וכן לאחר השלמת הבחינה של תוכנית הריקון העדכנית שהוגשה - יעדכן המשרד את היתר הרעלים במידת הצורך.

תגובות

מומלצים