בית הדין לעררים בענייני כניסה לישראל מחוז חיפה והצפון

היום חמישי, ה-8.6.17,  תושלם הפרישה הארצית של בתי הדין לעררים הפועלים בעניני כניסה לישראל, עם חנוכתו של בית הדין במחוז חיפה והצפון.

08.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בית הדין לעררים בענייני כניסה לישראל מחוז חיפה והצפון

הטקס נערך במעמד מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור וראש בית הדין לעררים, עו"ד יעל ורדי.

בית הדין לעררים הוקם מתוקף תיקון 22 לחוק הכניסה לישראל, ומהווה ערכאת ערר שיפוטית ראשונה בעררים שהוגשו על החלטות שר הפנים ורשות ההגירה והאוכלוסין, בעניינים של הסדרת מעמד ותושבות: החלטות בענייני הכניסה למדינת ישראל, השהיה בה, היציאה ממנה, וכן ענייני אזרחות שונים. 

בתיקון לחוק נקבעה תחולה הדרגתית, ובהתאם הוקמו ארבעה בתי דין ברחבי הארץ תוך שלוש שנים. ב-1.6.14 נחנכו בתי הדין לעררים בירושלים ובתל אביב, ב-6.9.15 נחנך בית הדין לעררים בבאר שבע, וכאמור, בית הדין הרביעי בחיפה למחוזות חיפה והצפון, ייחנך מחר.

מיום פתיחת בתי הדין לעררים במחוזות השונים ועד היום הוגשו 11,403 עררים:

מחוזתיקים שנפתחותיקים שנסגרותיקים פעילים כיום
תל אביב5,9275,495432
ירושלים3,5552,834721
באר שבע1,9211,84081
סה"כ11,40310,1691,234

שרת המשפטים, איילת שקד: "אנו משלימים היום את פרישת בתי הדין לעררים ברחבי הארץ בתוך שלוש השנים שנקבעו בחוק, ומביאים את האפשרות לקיום הליך שיפוטי יעיל, מקצועי וממוקד בנושאי כניסה לישראל ואזרחות גם לתושבי חיפה והצפון. חנוכת בית הדין לעררים בחיפה תסייע בשיפור, פישוט וייעול ההליכים השיפוטיים בתחום העררים על החלטות רשות האוכלוסין וההגירה. זהו צעד נוסף בהפחתת העומס הרב המוטל על בתי המשפט המחוזיים. ברצוני להודות למנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור ולראש בית הדין לעררים, יעל ורדי, על המאמץ להקמת ארבעה בתי דין, בארבעה מוקדים שונים ברחבי הארץ, ובתוך שלוש שנים בלבד."

מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור: "פתיחת בית הדין לעררים בחיפה משלימה מהלך ארצי שהוביל משרד המשפטים בשנים האחרונות, כחלק מההתמודדות הלאומית עם ריבוי ההליכים בתחום ההגירה והכניסה לישראל. מערך זה נבנה תוך שיפור מתמיד, ובכוונתנו להמשיך ולפתחו באופן שיקיים את ייעודו להוות ערכאה ראשונה, מקצועית ונגישה לביקורת שיפוטית המעניקה שירות שיפוטי מצוין לכלל הבאים בשעריה. אני מברכת את כלל העוסקים המלאכה ובראשם דייני ועובדי בית הדין על עבודתם הברוכה ומאחלת להם הצלחה."

לקבלת מידע נוסף על בתי הדין ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של משרד המשפטים בכתובת:  http://index.justice.gov.il/Units/AppealsTribunal/Pages/default.aspx

תגובות

מומלצים