כרמל נסר אלדין, אישיות בעלת השפעה בחינוך בעיר

כיו"ר ועד הורים שמעורב מקרוב, כרמל נסר אלדין מדבר על תוכנית דוברת ועזיבתו את תפקיד ניהול המתנ"ס, על פרס החינוך ועל ועד ההורים היישובי, שבחים למחלקת החינוך בעיר ועוד דברים שתופתעו לדעת...כרמל: "חברת המתנ"סים לא מוכנה לשתף פעולה עם עיריית הכרמל"... " תוכנית דוברת, תוכנית טובה"..." חל שיפור משמעותי השנה בבתי הספר היסודיים "..."הפרס נבנה על בסיס מפתח במתכון מסוים.

10.07.2007 מאת: נזיה חלבי, אמלה חלבי, חסין חלבי, אינאס חלבי
כרמל נסר אלדין, אישיות בעלת השפעה בחינוך בעיר

כרמל נסר אלדין, בעל עסקים ויו"ר ועד הורים בבית ספר יסודי ג'  ועד לא מזמן מנהל בפועל של המרכז הקהילתי בעיר הכרמל: "בית ספר ג' בחר ביו"ר בחודש אוקטובר 2006 , מר לאני חמאדה, אנחנו כחברים שיתפנו פעולה עם לאני כיו"ר, לפני כשלושה חודשים לאני הודיע שהוא רוצה לסיים את תפקידו והחברים מצאו לנכון לבחור בי כיו"ר ועד הורים של בית הספר, ברצוני לתרום לבית הספר הזה, היות ואני חונכתי בו ביסודי ויש בבית הספר הזה מנהל טוב וסגל מורים מעולה, בבית הספר הזה, יש קבוצה של הורים ברמה סוציואקונומית – יחסית טובה יותר מאזורים אחרים והילדים ברמה".
 

כרמל נסר אלדיןכרמל: "השנה בבתי הספר היסודיים חל שיפור משמעותי אצל התלמידים, ומערך ההשכלה בבתי הספר, אנחנו יכולים לראות את זה מתוך הגרף של בחינות הבגרות שעלה, כנ"ל גם בבחינות המיצב שחל בהם שיפור טוב, אנחנו יכולים לראות שחל שיפור בפאן הפיזי שבבתי הספר שלנו, שאני יכול להשליך אותו על שתי מערכות, הראשונה מחלקת החינוך שככל הנראה יכולה להשיג תקציבים לנושא, וגם מצד שני ההורים שיש להם מודעות יותר גדולה והם מעורבים בתוך העניין התרבותי בבתי הספר.

 

כרמל: "תוכנית דוברת, תוכנית טובה, אבל הבעיה שלנו עם תוכנית דוברת זה הביצוע של התוכנית, אם בהעשרה מקצועית, מקום האוכל והפעילות של יום שישי, תוכנית דוברת יכלה לשפר את מצבנו לטוב יותר, ומה עוד שהפונקציה של התזונה שהיא עזרה משמעותית לחלק גדול מהילדים שמצבם הכלכלי לא מזהיר, מנה חמה לילד בצהרים מהווה חלק מאוד חשוב, לא הייתה מודעות לציבור על תוכנית דוברת, הם חשבו שאנחנו "שפני ניסיונות" של משרד החינוך, שעושים עלינו עוד תוכנית, בשביל זה התנגדו לה בגדול, אבל כשהגיע הדבר לביצוע, הביצוע גם לא היה מי יודע מה, בגלל כמה סיבות, כי התשתיות לא היו מוכנות לקלוט שפע של דברים בצורה רצינית, כשמדובר במספר דברים במכה אחת, לי לא ידוע כמה מומש מתוכנית דוברת, יש חלק שמומש, אני יודע שבבית ספר ג' התוכנית בחלקה מומשה, אני יודע שאמרו להם בפירוש, אם הילדים לא מקבלים תזונה, משרד החינוך לא משלם את הכסף".
 

ג' מסיבת סיוםכרמל: "בפרס החינוך אני לא מזלזל, הפרס נבנה על בסיס מפתח במתכון מסוים, אני לא רואה שום מועצה, או עירייה נכנסה לסיפור הזה, או היו מוכנים לוותר אם מגיע להם , כנראה שכאן היה מדד מסוים, אולי בבגרויות, אפשר להתעלם מזה שאנחנו השתפרנו בתוך השנתיים, שלוש, האחרונות, מ%30 ל%54 , מן הסתם הפרס ניתן לפי תוכניות מסוימות של שאתוי או פראיל , או עניין של הנוער מפיגור מסוים, יכול להיות שבפרויקטים האלה אנחנו הצלחנו. אני רוצה לציין שפרס לא ניתן רק כשאתה מצטיין, פרס גם מקבלים כי אתה מתקדם, ככל הנראה שאנחנו מגלים סימני התקדמות בחינוך, אם תשאל אותי, אם אנחנו התקדמנו דיו, כל אחד!יודע שלא, אנחנו צריכים להתקדם עוד ועוד ולהגיע לאחוזים יותר, קיבלנו את הפרס, אתמול נוכחתי במסיבה שנכחו בה כ500 מורים שמלמדים במפעל החינוך בעיר, לדעתי קיבלנו את הפרס, אנחנו לא צריכים לחגוג יותר מדי, אנחנו צריכים לעמוד רגע ולחשוב איך להתקדם קדימה ואיך להוביל את מערך החינוך. אם בתיכון ובחט"ב, ביסודי או במרכז הקהילתי, במתנ"ס, בחינוך הפורמאלי וגם הלא פורמאלי, באמת שיגיע לרמות טובות יותר שבהם נרשה לעצמנו לחגוג".
 

כרמל: "אנחנו בועדי ההורים עם היו"ר ניסים אבו חמד ומר סמי להיאני וכל החברים בוועד היישובי, מישרים קו אחד. אנחנו לא רוצים עוד בית ספר, אנחנו דורשים שיפתח בית ספר ברמה מעל כולם, עם כל התוכניות שיכולות להתאים לילדים שיכולים ומסוגלים להגיע רחוק, הבית ספר הזה חייב להיות סלקטיבי זאת אומרי – ייקחו את הילדים הכי טובים מבחינה השכלתית ולא מבחינה כלכלית, כך נוכל לבנות דור שישתלב בכל התחומים שבבתי ספר. במקומות אחרים מלמדים, אנחנו לא רוצים שהתלמידים שלנו, המוצלחים שיסעו לחיפה ללמוד, אני אמרתי את זה למנהל מחלקת חינוך מר פרח חלבי ולראש העיר, לא מקובל עלי בשום פנים ואופן  ואני חושב שזו אחת הסיבות שבגללה דחה את פתיחת בית הספר השנה. אני מודע לזה שבית ספר סלקטיבי יחייב השקעה כספית מצד ההורים, אבל כאן אנחנו בונים רמה השכלתית מעולה, למען הילדים שלנו".
 

כרמל: "אני עזבתי את תפקידי במתנ"ס, בגלל שתי סיבות, עבדתי שנה בהתנדבות, עשיתי עבודה בתרומה, אפשר למנות מנהל מתנ"ס, בינתיים, שהוא שייך לחברת המתנ"סים בגלל החובות האדירים שקיימים שם, מה שקרה שאחרי שמר סמי להיאני ומר טיראן כיוף, זכו בסדנה לנושא הזה, באה החברה למתנ"סים לראש העיר ואמרה לו: "שזכו שני אנשים, אבל אנחנו לא יכולים לקחת אחד מהם בגלל הסיבה שחברת המתנ"סים לא מוכנה לשתף פעולה עם עיריית הכרמל", כל הזמן שישנו פער תקציבי די גדול כמו 2.5 מיליון ₪. מה שקרה שראש העיר היה חייב לעשות דבר – שהמתנ"ס ימשיך לעבוד, אז התבקשתי למלא את המקום הזה, עשיתי עבודה של שנה, בשנה הזו ראיתי שהעגלה הזאת לא יכולה להתקדם לשום מקום, בגלל הפערים, יש חוסר תקציב, לא רק בקדנציה של אכרם, (גם בזמנם של רמזי ושל פהמי).

תגובות

38. דלית אל כרמל לפני 17 שנים
לסאפי מקלדה
37. חלבי מוניר סלאמה לפני 17 שנים
תגובה ל 32
36. סאבר לפני 17 שנים
לדאהש
35. דאהש חלבי לפני 17 שנים
איש יקר
34. 100 לפני 17 שנים
לאבסם
33. אבסם שאמי לפני 17 שנים
מה עוד מבקשים מהבחור
32. מוניר לפני 17 שנים
למוניר חלבי
31. חלבי מוניר סלאמה לפני 17 שנים
תמשיך בדרך
30. 20 לפני 17 שנים
ל29
29. דרוזי שפוי לפני 17 שנים
כרמל נסראלדין אוהב ומעריץ את כל הדרוזים
28. סלאח לפני 17 שנים
אנשי נתינה ראויים להערכה
27. ابو الرجال לפני 17 שנים
من شكر بحاله ذمته الناس
26. סיף לפני 17 שנים
כרמל הוא בחור למופת
25. שאדי לפני 17 שנים
לשריף
24. عربي לפני 17 שנים
ابو احمد
23. עובר אורח לפני 17 שנים
מצבנו בהכי רע?!
22. קופטאן חלבי לפני 17 שנים
לא להתרגש
21. אמין לפני 17 שנים
התנדבות ועזרה ותמיכה
20. غوار לפני 17 שנים
من قلة الزلام
19. מסבאח לפני 17 שנים
לכרמל אין עתיד
18. דרוזי חם לפני 17 שנים
תגבות
17. دلواني לפני 17 שנים
ركب جناح
16. ואפי לפני 17 שנים
כל הכבוד
15. עובר אורח לפני 17 שנים
אוכלי חינם...
14. לך על זה לפני 17 שנים
ל_ 12
13. נאדר לפני 17 שנים
איזה הר איזה עכבר???????????
12. הר הכרמל לפני 17 שנים
ההר הוליד הר
11. imme לפני 17 שנים
פרס חינוך
10. שריף אבו חמד לפני 17 שנים
כרמל אתה כארז ראשו תמיד מורם
9. נסר לפני 17 שנים
דלית אל כרמל
8. סאפי מקלדה לפני 17 שנים
איש יקר
7. עובר אורח לפני 17 שנים
החינוך- קו אדום.
6. עינד לפני 17 שנים
אם לדבר אז אמת
5. בחור הוגן לפני 17 שנים
למה לך כרמל?
4. אזרחית לפני 17 שנים
כרמל אותך הובילו שולל
3. يعني לפני 17 שנים
عضو بمجلس التخطيط
2. אבסם שאמי לפני 17 שנים
מדהים
1. סאלח קדור מנהל בית ספר ג בדאלי לפני 17 שנים
כרמל נסראלדין אדם משכמו ומעלה

מומלצים