פתרון לכלבים משוטטים ומרכז למידה המופעל על ידי תלמידים

קבוצת תלמידים מבית הספר "נווה מדבר" בפזורה הבדואית, שזיהו תופעת כלבים משוטטים בסביבתם, למדו את הבעיה, הציעו פתרונות בעזרת אנשי מקצוע ויישמו אותם בשטח.

18.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פתרון לכלבים משוטטים ומרכז למידה המופעל על ידי תלמידים

במהלך שנת הלימודים החולפת יזמו אלפי תלמידים מ כ-100 בתי ספר ברחבי הארץ מאות פרויקטים חשובים בתחומי הקהילה, החברה והסביבה במסגרת התכנית החינוכית "יוצרים שינוי".

הפרויקטים נבחנו על ידי צוות שיפוט מקצועי ובשבוע שעבר התקיים כנס ובו הוכרזו הפרויקטים הזוכים שיטוסו למדריד לייצג את ישראל בכנס הבינלאומי של "יוצרים שינוי".

במקום הראשון זכו השנה שתי קבוצות. אחת מהן היא קבוצת תלמידים מבית הספר "נווה מדבר" בפזורה הבדואית, שזיהו תופעת כלבים משוטטים בסביבתם, למדו את הבעיה, הציעו פתרונות בעזרת אנשי מקצוע ויישמו אותם בשטח. הקבוצה השנייה, של תלמידי בית הספר "מרחבים" בראשון לציון, הקימה מרכז למידה חוויתי עבור תלמידים חסרי אמצעים, בו מלמדים ילדי כיתה ו' את התלמידים הצעירים יותר.

תכנית "יוצרים שינוי" הינה תכנית חינוכית בינלאומית הפועלת ב- 52 מדינות בעולם ובמאות בתי ספר בישראל, בהמלצת משרד החינוך.

מטרתה להעצים ילדים ונוער ליצור שינוי חיובי. התכנית מיושמת על ידי תלמידים בכל הגילאים ומכל  קשת החברה הישראלית; חילוניים, דתיים, ערבים, בדואים ותלמידי חינוך מיוחד. התכנית מיושמת בישראל על ידי עמותת "רוח טובה", הפועלת תחת הקרן המשפחתית על שם תד אריסון ועמותת "מלאכי יום הולדת".

תלמידים מנווה מדבר

צילום: אלי דסה

תגובות

מומלצים