איראן השתלטה על אזור סויידה בסוריה

המעוז הגדול של הכפרים הדרוזים בג'בל דרוז בסויידה בגבול עירק ירדן ישראל הפך למחנה גדול של האיראנים שמגייסים את הצעירים שנשארו מציידים אותם בנשק בתמורה לכמה לירות, הרוגים רבים

23.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איראן השתלטה על אזור סויידה בסוריה

מלחמת האזרחים בסוריה סוגרת שנה שישית, מיליוני פליטים במדינות העולם, מאות אלפי הרוגים, רעב ואי יציבות בסוריה, כולל בגבול מזרח צפון של ישראל.

הדרוזים בסוריה שמרו על עצמם בכפרים במספר מעוזים שהגדול מכולם אזור סויידה ומשם לאורך הרצועה של הגולן בכפר חדר ומספר כפרים מסביב לגולן ובנוסף לכפרים בצפון סוריה ג'בל אלסומאק בגבול טורקיה שנעלם מהפוקוס התקשורתי לאחר שדאע"ש ואלנסרה השתלטו על הכפרים שם.

בשנים שחלפו מעל ל70 אלף דרוזים נמלטו מהכפרים שלהם לירדן ואירופה ומשם לדרום אמריקה, הדתיים הנשים הקשישים והחולים, כולם נשארו בסויידה שהולכת ומתרוקנת מצעירים, שחלקם נהרגו וחלקם מסתתרים מהשלטון הסורי שרודף אותם, בגלל שהם מוגדרים עריקי גיוס לצבא הסורי.

הרוצח המחבל סמיר קונטאר ששוחרר מהכלא בישראל ב2008 בעסקת חילופי שבויים עם חזבאללה שהחזירו את שתי גופות החיילים החטופים אלדד רגב ואודי גולדווסר, בנוסף למידע על הנווט רון ארד, סמיר עם חזרתו ללבנון עבר לסוריה לאזור הגולן והחל בגיוס צעירים דרוזים שאומנו בשירות האיראנים, 4 אחים דרוזים מאזור חדר שהיו בדרכם להנחת מטענים בגבול סוריה ישראל, נהרגו ע"י כוח צה"ל שזיהה אותם לפני ביצוע המשימה, אותם אחים דרוזים היו בשירות הרוצח סמיר קונטאר.

סמיר עבר להתגורר מאז התקרית באזור כפר חדר בגולן בעיר ג'רמאנה ליד דמשק ושם מצא את מותו בפיצוץ הבניין בו התגורר יחד עם שעלאן פרחאן אחד השליחים של האיראנים באזור הדרוזי.

אחרי זה האיראנים זיהו את החולשה הגדולה באזור ג'בל דרוז בסויידה והתחילו ביצירת קשר עם האנשים הבולטים בכפרים ועם ההנהגה הדתית שנמצאת במצב קשה ביותר והחלו בהזרמת כספים ונשק לכל צעיר וצעירה, זה הוביל להשתלטות וקניית דירות ושטחים באזור כולו ובניית מחנות צבאיים באזור ואימון לוחמים צעירים, שעד לפני מספר שנים היו חקלאים ואנשי דת ולא חשבו לעולם להיות בחזית הלחימה.

עם סיום האימונים שנמשכו מספר שבועות, חלק מהצעירים נשלחו לכל מני אזורים לחזית ומשם לא חזרו עוד וחלקם מוצבים מול מתנגדי השלטון הסורי, אחד הורג את השני וחלק אחר התחבר לכנופיות שכל תפקידם להבריח ולשדוד ולהעביר תחמושת ורכוש ממקום למקום.

היום האיראנים שולטים בכל אזור סויידה, הם מנווטים את סדר היום של הכפרים ובעיקר הכניסו את האזור כולו למצב סכנה וגרימת הרס כולל, אם יתברר שהאיראנים מתכוונים להפוך את הגבול הזה למחנה צבאי איראני לנשק כבד, נגד מדינת ישראל וירדן.

במלחמה הזו אין מנצחים והיא תגרום למלחמה קשה שיהיו בה הרבה מאוד הרוגים מכל הצדדים.

כל העדויות המגיעות למערכת מעידות על מצב קשה של האוכלוסיה המקומית באזור סויידה, בעיקר המלחמה נגד הרעב, חוסר המים והחשמל, מחסור בתרופות, נכים וחולים לא מקבלים טיפול ונרשמים הרבה מקרי מוות בגלל שאין מי שיעניק להם טיפולים.

ההנהגה הדתית הדרוזית בסויידה גררה ואפשרה למצב הזה להיות, וגרמה לצעירים הדתיים להפוך לחיילים של איראן, שבהתחלה הסבירו להם שהם צריכים להגן על הכפרים מהאויב שמתנגד לשלטון הסורי ובמהרה התמונה התבהרה, שזו לא הכוונה של האיראנים.

השלטון הסורי מכר את הדרוזים לאיראנים והקריב אותם טרף למלחמה שלא שלהם, הם נמצאים במצב הקשה ביותר, כי הם לא מסוגלים להחליט או להתנגד לאור מצבם בסויידה.

חשוב להבין ולהבהיר, שהאיראנים שולטים בכל האזור של סויידה, הם מאפשרים למקומיים לצור קשר ולדבר עם מי שהם רוצים, כך הם בונים את האסטרטגיה של המלחמה הבאה, איסוף מודיעין בעיקר מישראל לבנון ירדן ועירק.

לאיראנים יש שותפים, בלבנון חזבאללה שבאחרונה תגברו את הפעילות בגבול הישראלי, מה שמוכיח שאיראן וחזבאללה מחרחרים מלחמה.

הישראלים שמדברים עם הדרוזים באזור סויידה והפליטים הסורים מאותו אזור, מתריעים על מצב שלא הכרנו לפני, על מקבלי ההחלטות להבין שהאזור הזה בצפון ובמזרח הופך למחנה אחד גדול של איראן.

 

סוריה

תגובות

3. ריאד לפני 7 שנים
סוריה לבנון
2. יום הדין מתקרב לפני 7 שנים
הסוף והקץ של הדרוזים בסוריה,,,מציאות מרה וקשה ביות
1. מודעין לפני 7 שנים
מצב הדרוזים ברוך

מומלצים