אירועי הפרעות לסדר הציבורי

צוות הביטחון של כרמל מונה כ 30 מאבטחים בכירים ומוכשרים, כ 180 אירועי הפרעות נרשמו בשנה האחרונה, צעקות, איומים, קללות, סירוב להתפנות מהמחלקה ועוד

24.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אירועי הפרעות לסדר הציבורי

כך מעדכן ניר רוגר מנהל הביטחון של ביה"ח כרמל. בנוסף נרשמו השנה גם 7 מקרים של תקיפת עובד שהסתיימו לשמחתנו ללא נזק או חבלה.

הדס בן שלמה מנהלת השירות הסוציאלי בכרמל אומרת כי אנשי הביטחון של ביה"ח נמצאים בקו הראשון להתמודדות וסיוע במצבי לחץ של הצוות מול חולים ומשפחות, מצבים של אלימות מילולית שלעתים אף מתפתחים לאלימות פיזית. מתוך הבנה שמצב מורכב זה מזמן אליו דילמות מורכבות וקבלת החלטות מהירות.

הבנו שהכנה נכונה למצבי אלימות כאלו  תשפר את מיומנויות ההתמודדות של הצוותים.

כדי לשפר ולשדרג את המיומנויות של צוות הביטחון של ביה"ח כרמל נערכה בימים אלו סדנה לצוות המאבטחים של בית החולים בהנחיית הדס בן שלמה מנהלת השירות הסוציאלי ודר' נירית פליבצקי עו"ס בכירה, מטרת הסדנה להכיר את המקורות והסיבות ללחץ שמאפיין את הסיטואציה בבית החולים ולנסות לגבש יחד דרכי תגובה והתמודדות מתאימות שיסייעו בהפחתת הלחץ ובהרגעת המצב על מנת לאפשר תפקוד תקין של בית החולים.

בסדנה, הושם דגש על למידה הדדית של אנשי הביטחון האחד מניסיונו של האחר, הודגשו מקורות הדחק של המאושפזים בני משפחותיהם ואנשי הצוות ובנוסף נלמדו מאפייני  תקשורת בין  אישית נכונה, ועוד.

העוסי"ת ד"ר נירית פלבצקי מעדכנת כי בסדנה נעשה שימוש מיוחד באמצעים יצירתיים כמו קלפים, סרטונים מתוך מגוון סיטואציות,  היגדים ועוד. בחלקה השני של הסדנה הודרכו אנשי הביטחון על ידי מומחה אומנויות לחימה בנושא הגנה עצמית תוך מניעת הסלמת האירוע, בדגש על "עימות ללא אלימות".

מנהלת השירות הסוציאלי הדס בן שלמה מוסיפה כי חשוב לציין כי הסדנאות לצוות הביטחון נעשות מדי כשנה באופן קבוע כשהמגמה היא שיפור מתמיד בשירות הניתן לקהל המאושפזים ומשפחותיהם והגנה מירבית על אנשי הצוות.

מנהל הביטחון ניר רוגר סיכם את הסדנה ואמר כי מחלקת הביטחון של ביה"ח כרמל עושה הכל על מנת לספק לצוות המטפל סביבת עבודה בטוחה. " צוות הביטחון של כרמל מונה כ 30 מאבטחים בכירים ומוכשרים בכל הדרוש העובדים ופועלים מסיב לשעות 24/7 כדי להעניק את השירות והביטחון והשקט הנפשי החשובים למטופלים ולמבקרים בבית החולים, אומר ניר רוגר.

אנו משקיעים באמצעים ומשאבים רבים כמו התקנת לחצני מצוקה ומצלמות אבטחה וכן נמצאים בקשרי עבודה טובים ביותר עם תחנת משטרת חיפה, הכל כדי לספק ביטחון אמיתי לבאים בשערי בית החולים" סיכם מנהל הביטחון של כרמל ניר רוגר.

ביטחון כרמל

בצילום – אנשי ביטחון כרמל בסדנה – צילום אלי דדון

תגובות

מומלצים