"החברה בעוספיה ודליה לא מעודדת לימודים"

כמאל כיוף מנהל אגף החינוך בעוספיה שפורש לפנסיה מוקדמת לטובת המשך לימודים וכתיבת שני ספרים על הכפרים עוספיה ודליה, פורש עם הרגשת עוצמה והישגים רבים, סרטון

24.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
"החברה בעוספיה ודליה לא מעודדת לימודים"

כמאל כיוף החל את דרכו במועצה המקומית עוספיה ב 1990 כמנהל ספריה, בזמן העירייה מונה להיות אחראי על שתי ספריות ציבוריות בכפרי הכרמל.

עם בחירת המועצה החדשה אושר ברוב מוחלט לכהן כממלא מקום מנהל אגף חינוך, אחרי זמן קצר הוא זכה במכרז והפך למנהל אגף חינוך למשך 7 שנים.

כמאל מביא פיילוט חדש, כידוע אנשים שממונים לתפקיד בדרך כלל נדבקים לכסא ולא משתחררים ממנו, כמאל העדיף בגיל ששים לצאת לפנסיה מוקדמת כשהוא חזק במטרה להשלים את התואר השלישי שלו ולהתפנות לכתיבת שני ספרים היסטוריים על דאלית אל כרמל ועוספיה.

בזמן הזה שכמאל כיהן מנהל אגף חינוך, המועצה המקומית עוספיה עברה טלטלות, כמאל שם את הכל מאחור, לא התייחס למה שקורה בשטח והתרכז בנושא החינוכי ועובדה קיימת במערכת החינוך בעוספיה לומדים מעל 3000 תלמידים מגיל גן עד י"ב וההצלחות מדברות.

כמאל שנכנס לתפקיד כמנהל אגף חינוך לא ידע הרבה על התפקיד, לכמאל היה קשר חזק עם מערכת החינוך בכפר והמנהלים של בתי הספר, כמאל למד את התפקיד בזמן קצר והצליח בשיתוף משרד החינוך, המועצה המקומית ובתי הספר לבנות חזון חינוכי.

כמאל לא היה צריך להעיד על עצמו שהוא תמיד דאג ונתן הרגשה טובה גם לאלה שלא יכל לעזור להם, כמאל איש נוח ומבין ומתחשב באחר, אין פעם שפנינו אליו בשאלה גם כשהייתה הכי קשה הוא ענה בכל שעה שהתקשרנו.

בראיון, כמאל מתייחס למצב החינוך בשני הכפרים בכרמל ואומר: "למרות הבאת מעורבות ההורים במערכת והרצון ללמד ולהוביל את הילדים יותר ללמוד ולהשלים לימודים, אנחנו עדיין נמצאים באותו מקום, כי אנחנו חברה לא תומכת בעידוד תרבות ולימודים, חלק משמעותי מסתפקים בשכר מינימום שלא ניתן להתפתח ממנו לעמדה יותר חזקה כלכלית וחברתית".

כמאל כיוף

כמאל נפרד ממערכת החינוך בעוספיה שיש בה 4 בתי ספר יסודיים, שני חט"בים, ותיכון ומרכז פסג"ה, "פיתוח מקצועי לעובדי הוראה" עם ריקורד חינוכי עוצמתי ובעיקר אחוז הבגרות שעלה למקומות מכובדים בשנים האחרונות.

מערכת החינוך בעוספיה עם יציאתו לגמלאות מתקשה להיפרד ממנו וממשיכה להתייעץ איתו בכל מה שצריך, היום מספר חודשים אחרי כמאל ממשיך להיות חלק מהמערכת גם כשלא צריך, הוא שואף את הפרגון מהמערכת ולכן קשה לו לסרב שלא להירתם.

בעוספיה נפתח מכרז מנהל חינוך מתמודדים שני מועמדים, שבקרוב יוחלט על מנהל.

מערכת פורטל הכרמל מאחלת לכמאל כיוף בהצלחה בהמשך דרכו ושנראה אותו מוביל פרויקטים חינוכיים ענקיים בעתיד.

 

לדברים בסרטון

{YouTubeVideo id=ZD4t4o_RhSU}

תגובות

7. עוספיה יודעת לפני 7 שנים
איש גדול
6. דרוזי לפני 7 שנים
מאחל לך בהצלחה
5. مفيد كيوف לפני 7 שנים
وفقك الله يا ابا تيمور
4. כרמל לפני 7 שנים
איש ראוי להערכה
3. מוניר לפני 7 שנים
אצלנו צבירת הכסף גוברת על החינוך
2. עספאנייה לפני 7 שנים
אין ספק שרואים שינוי בחינוך בישוב
1. אמין לפני 7 שנים
כל הכבוד ובהצלחה

מומלצים