עוספיה חוגגת עיד אלפיטר בריקודים

אף אחד מהנוכחים לא נשאר אדיש למסיבה הגדולה שהתקיימה בשכונה המערבית בעוספיה עם הזמר האהוב עסאם אלעומר ובנו סוהייב, שהגיעו לחגוג עם תושבי עוספיה. סרטון

25.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עוספיה חוגגת עיד אלפיטר בריקודים

יומיים של חגיגה לא מהעולם הזה מלווה בסדר למופת, מאבטחים, אנשי סדר וארגון וצוותים מקצועיים, לטובת היומיים של חג אלפיטר.

התוכנית הייתה עשירה במופעים והפתעות, ענאן כעביה הוביל יחד עם צוות המועצה את ארגון המופעים ובעיקר כדי לשמח את כל המשתתפים שהגיעו.

ראש המועצה וגיה כיוף עלה לבמה ובירך את הקהילה המוסלמית, שחוגגת את החג ובזה איחל לכולם חג שמח.

חשוב לציין שהאירועים הסתיימו ללא כל תקלה או נפגעים, למרות שבמקום היה צוות אמבולנס פאדי מנסור לאורך שני ימי החגיגות וצוותי אבטחה של שאש שדאגו שהכל ילך חלק יחד עם צוות מרכז התרבות בעוספיה.

עם עלייתו לבמה של הזמר עסאם אלעומר ולהקתו, הקהל מיד קם והחל בריקודים מקצה לקצה גברים ונשים מבוגרים וצעירים, האווירה הייתה מחשמלת ומאוד יפה ומעודדת, בקיצור אנשים שמחים מאוד.

באירוע הזה מועצת עוספיה השקיעה הרבה יחד עם משרד התרבות והספורט ומרכז תרבות להצלחת האירוע.

מערכת פורטל הכרמל מאחלת לעם המוסלמי חג שמח.

{YouTubeVideo id=FUBSYhCg6dI}

חגיגות בעוספיה

מתוך ויקיפידה באסלאם, עיד אל-פיטר (בערבית: عيد الفطر, בתעתיק מדויק: "עיד אלפטר" - "חג שבירת הצום", מכונה גם العيد الصغير, "החג הקטן") הוא החג המציין את סיומו של חודש הרמדאן, חודש הצום המוסלמי, והוא מצוין בשלושת הימים הראשונים של חודש שוואל, החודש העשירי בלוח המוסלמי.

בשנת 2014 החג חל ב-28 ביולי. מועדו המדויק של עיד אל-פיטר נקבע בכל קהילה מוסלמית בנפרד, על-פי עדויות על ראיית מולד הירח. אם במוצאי היום ה-29 של רמדאן נראה מולד הירח, מכריזים על תחילת החג. אם טרם נראה המולד, דוחים את החג ביום אחד. ייתכנו הבדלים של יום או יומיים במועד החג בין מדינות או קהילות מוסלמיות שונות. הדבר נובע מכך שלא כל הקהילות הכריזו על תחילת צום רמדאן באותו היום, ולא בכולן שוררת הסכמה לגבי אורכו של חודש רמדאן בשנה הנדונה. צום הרמדאן עשוי להימשך 29 או 30 יום, ולפיכך היום הראשון של עיד אל-פיטר חל ביום ה-30 או ביום ה-31 לאחר ההכרזה על ראשית הצום בקהילה מוסלמית מסוימת.

עיד אל-פיטר הוא אחד משני החגים העיקריים באסלאם. הוא מכונה "החג הקטן" כיוון שהוא קצר ביום אחד מהחג העיקרי האחר - עיד אל-אדחא (عيد الأضحى). הוא נחוג בכל הקהילות המוסלמיות, בקרב סונים ושיעים. הדרוזים אינם חוגגים אותו, כשם שאינם מציינים את חודש רמדאן, אף כי הם חוגגים את עיד אל-אדחא.

אחת המסורות מייחסת לחג את המועד שבו הסתיימה כתיבת הקוראן. בנוסף לכך, עיד אל-פיטר הוא חג של מחילה, שלום, קהילתיות ואחווה. לכן במהלך החג המוסלמים מרבים לבקר את חבריהם וקרוביהם, וזוהי הזדמנות ליישוב מריבות ומחלוקות.

בעיד אל-פיטר מקובל לקום מוקדם בבוקר וללבוש בגדים חגיגיים, רצוי חדשים. לאחר מכן מתפללים המוסלמים תפילות מיוחדות לרגל החג, אשר נערכות בקהל גדול. אחרי התפילה מתחילות החגיגות עצמן. מנהג נוסף של החג כולל נתינת מתנות לנשים ולילדים.

תגובות

2. עספואי לפני 7 שנים
עוספיה
1. תושב הכפר לפני 7 שנים
ברכות לעדה המוסלמית

מומלצים