"שומעים הרבה דיבורים אבל רואים אפס מעשים"

בעונת המשחקים 2016/2017 מתוך 99 תיקי חקירה, נעצרו רק 42 מתפרעים, הורחקו על ידי בית המשפט 146 מתפרעים ועל ידי קציני משטרה 77 מתוך כל אלו, רק ל-48 מתפרעים נקבעה חובת התייצבות בתחנת המשטרה.

27.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
"שומעים הרבה דיבורים אבל רואים אפס מעשים"

"לצערי אנו עדים לאוזלת ידה של הממשלה הנוכחית בטיפול במיגור האלימות בספורט. אנחנו שומעים הרבה דיבורים אבל רואים אפס מעשים. לכן המבקר חייב לתת את דעתו על יישום הדוח שלו".

כך אמר ח"כ יואל רזבוזוב ('יש עתיד') בוועדה לביקורת המדינה, בנושא מניעת האלימות בספורט.

יוזם הדיון, ח"כ יואל רזבוזוב, תקף את הממשלה הנוכחית על כך שאין בידה שום תוכנית למיגור תופעת האלימות בספורט. זאת על פי דו"ח מבקר המדינה שעסק בנושא (דוח מבקר המדינה 66א), דרש המבקר מהמשרדים השונים ליצור כזו.

בתחילת הדיון הציגה סמנכ"לית משרד מבקר המדינה, ליאורה שמעוני, את הליקויים שעולים מדו"ח מבקר המדינה: "העלינו בדו"ח ליקויים חמורים והמרכזי הוא שהגורמים השונים לא יודעים לתכלל את פעילותם ולשתף פעולה. כל גורם לכשעצמו לא יכול להביא לשיפור, צריך לשתף בפעולה. גם בחוק מוגדר בפירוש איך צריך לעשות את זה. האלימות קיימת בכל הענפים כדורסל, כדוריד, כדורעף וגם כמובן בכדורגל, בכל הליגות החל מהילדים והנוער, דרך החובבנים ועד הליגות המקצועיות. הספורט הוא דבר יפה וצריך לשמור עליו ולא להרוס אותו עם אלימות".

חיזקה את דבריה גם סגנית למנהלת האגף במשרד למבקר המדינה, עו"ד כרמל  כרמי: "הערך המוסף של התמודדות עם האלימות הוא בשיתוף הפעולה בין הגופים".

"הדו"ח אכן מצביע על חוסר בתכנית ממשלתית כוללת. אבל כמה עוד מקרי אלימות נצטרך לעבור עד שתעשו את המוטל עליכם? רק כשזה יהיה כבר מאוחר מדי?!" אמר ח"כ רזבוזוב והציג בדיון נתונים לפיהם משרדי הממשלה השונים אינם פועלים דיים בכדי להילחם באלימות בספורט.

ח"כ רזובוזוב הציג בפני משרד המשפטים והמשרד לביטחון פנים, נתונים על אכיפת עבירות אלימות בספורט: בעונת המשחקים 2016/2017 מתוך 99 תיקי חקירה, נעצרו רק 42 מתפרעים, הורחקו על ידי בית המשפט 146 מתפרעים ועל ידי קציני משטרה 77 – מתוך כל אלו, רק ל-48 מתפרעים נקבעה חובת התייצבות בתחנת המשטרה.

"בזכות תיקון חוק להחמרת האלימות בספורט שהעברתי בכנסת הקודמת, לקצין משטרה ניתנו עוד סמכויות. אבל בפועל, לפי הנתונים זה לא קורה. רק חובת התייצבות תביא הרתעה. אוהד יכול לחזור למשחקים ואי אפשר לדעת מתוך 30,000 איש מי האוהד המורחק אם הוא לא בתחנה. לכן, אני פועל בהידברות מול שרת המשפטים איילת שקד והשר לביטחון פנים גלעד ארדן להוציא חידוד נהלים להרחקה עם התייצבות שתהיה אפקטיבית ביותר. בהתחלה יהיו הרבה מורחקים וזה יצטמצם בהמשך בגלל ההרתעה". אמר ח"כ רזבוזוב.

כמו כן, ניסה ח"כ רזבוזוב לעמוד על לוח הזמנים המדויק להקמת יחידה משטרתית ייעודית למניעת אלימות בספורט, אשר הובטח שתקום על ידי משר התרבות והספורט, בחודש הבא: "האם משטרת ישראל מכירה ומסוגלת לעמוד בלוח הזמנים הזה? הרי הושקעו כבר 10 מיליון שקלים ביחידה, והיא עדיין לא קמה".

לדברים השיב מנכ"ל משרד הספורט, יוסי שרעבי: "יחידה משטרה תתחיל לפעול כבר בעונה הקרובה. תקציב היחידה יהיה 14 מיליון שקל לשנה".

אך רפ"ק, שיר גולוס, ראש תחום ספורט בחטיבת האבטחה במשטרה, טען כי היחידה תתחיל לפעול רק בעוד כמה חודשים: "היחידה מוקמת בימים אלה. ביחידה יהיו 30 שוטרים ורוב אנשי היחידה לא יהיו אנשים חדשים אלה יעברו ממקומות ומתפקידים אחרים במשטרה. כרגע מכשירים אותם בהתאם. היחידה תוקם באופן מלא תוך מספר חודשים, אנחנו לא יכולים להתחייב על מסגרת הזמן".

סמנכ"לית משרד מבקר המדינה, ליאורה שמעוני, סיכמה את הדברים ואמרה: "אז אפשר לומר שעד תחילת העונה לא תופעל יחידת המשטרה".

תגובות

מומלצים