עאמר מבקר את תכנית מפורטת אלונסה

עאמר חסיסי חבר המועצה ומקורבו של ראש המועצה רפיק אמר לפורטל הכרמל דברים שהדהימו אותנו לגבי תכנית מפורטת אלונסה, "לצערי יש נקודות תורפה בתוכנית המוצעת שלא יאפשרו את יישומה"

27.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עאמר מבקר את תכנית מפורטת אלונסה

עאמר חסיסי מבקר את תכנית מפורטת אלונסה ואומר" "לאחרונה עולה לכותרות ולדיון הציבורי ובצדק נושא התוכנית החלופית המוצעת ע״י הוועדה המחוזית לשכונת אלונסה.

1.התוכנית הוצעה לאחר שהוועדה המחוזית דחתה את התוכנית שהציעה הרשות המקומית

2. התוכנית מבוססת על עקרון האיחוד והחלוקה, ז״א השטחים לצרכי הציבור שיופקעו יגזלו מכלל ציבור בעלי הזכויות בקרקע כדי למנוע פגיעה בזכויות הפרט דבר המקובל בתכנון.

לצערי יש כמה נקודות תורפה בתוכנית המוצעת שלעניות דעתי לא יאפשרו את יישומה או לכל הפחות יגרמו לעיכוב של שנים רבות ביישום התוכנית.

א. תצלום האוויר (תצ״א)עליו הועלתה התוכנית בוצע לפני לפחות שלוש שנים, בפרק זמן זה חלו שינויים רבים בשטח כולל בניה וגם יצירת מצב גיאוגרפי שונה לגמרי ממה שהיה, שינויים אלה יכשילו בוודאי את עקרון האיחוד והחלוקה ויהפכו אותו לבלתי אפשרי.

ב. גם אם יצא לפועל נושא האיחוד והחלוקה זה יגרום לוויכוחים רבים ולאין סוף מחלוקות בקרב בעלי הנכסים שאמורים להמשיך ולחיות בשכנות.

ג. איחוד וחלוקה והפקעות לצורכי הציבור וגם הרישומים בטאבו שרק אחריהם יהיה אפשר לקבל היתרי בניה דורשים תהליך ארוך ועלויות כספיות לבעלי הנכסים ולא בהכרח יביאו לפתרון הבעיה.

ד. התוכנית המוגשת איננה עדכנית ומתעלמת מבתים שנבנו בשנים האחרונות או בתהליכי בניה ועלולה לפגוע פגיעה לא מידתית ובלתי הפיכה בזכות הפרט.

על כן מן הראוי לשקול לעומק את אישור התוכנית כפי שהיא, וגם אם יאושרו השינויים יש לשקול עוד יותר בכובד ראש את קבלתה בגלל הקשיים הרבים שמערים העיקרון עליו היא מבוססת שהוא עקרון האיחוד והחלוקה.

3. בהתחשב במגבלות שהועלו מתבקשים שלושה תנאים לקבלת התוכנית המוצעת:

א. התחשבות מקסימלית במציאות שנוצרה ובשינויים בשטח מאז תצלום האוויר שהוא בסיס התוכנית.

ב. צמצום למינימום בפגיעה בזכות הפרט ע״י עריכת שינויים בתוכנית.

ג. צמצום המקרים הדורשים איחוד וחלוקה כדי לעקוף קשיים רבים ולצמצם את טווח הזמן הנדרש.

האפשרות השנייה היא דחיה מוחלטת של התוכנית ופניה לתוכנית הראשונה שהגישה הרשות ודחתה הוועדה וגם אפשרות זו טומנת בחובה סיכון גדול של תביעות וצווי הריסה נגד רבים מהתושבים ומבתי השכונה דבר שעלול לגרום נזק רב לציבור גדול לכן הדחיה צריכה להיות מלווה בפניה לבית המשפט והפעלת לחצים כדי להשיג הפוגה בפעולות שננקטות כנגד הבתים שאין בהם היתרי בניה בגלל העיכוב בתכנון ועד לתום פרק התכנון .

בהחלט סוגיה לא קלה למקבלי ההחלטות שפועלים משיקולים ענייניים ומטרתם שירות טובת הכלל ושמירה על זכות הפרט".

עאמר חסיסי

תגובות

12. כל הכבוד על האומץ. האמת חשובה. לפני 7 שנים
תושב מעורב
11. מואטן דילאוי מעורב לפני 7 שנים
לא לפחד
10. צעיר לפני 7 שנים
גבר שבגברים
9. חלבי לפני 7 שנים
רפיק מנהיג
8. אמין לפני 7 שנים
ישר כוח
7. דליה לפני 7 שנים
עאמר יא באטל
6. חלבי קוח לפני 7 שנים
אני מעריך אותך עאמר חוסיסי
5. תושב לפני 7 שנים
אכזבה פשוט
4. וגיה בביס לפני 7 שנים
מנהיגות אחרת
3. مواطن לפני 7 שנים
المدارس والمعلمين
2. חוסיסי לפני 7 שנים
עאמר אתה גבר
1. אלונסה לפני 7 שנים
צווי ההריסה יבואו עם הדחיה במיידי.

מומלצים