אות המתנדב של נשיא המדינה סא"ל במיל' אריאל אלמוג

סא"ל במיל' אריאל אלמוג, יו"ר גדולים במדים הוא זוכה אות המתנדב של נשיא המדינה סא"ל במיל' אריאל אלמוג

28.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אות המתנדב של נשיא המדינה סא"ל במיל' אריאל אלמוג

"גדולים במדים" הינו פרויקט של עמותת "יד לילד המיוחד" המגייס צעירים עם צרכים מיוחדים. יו"ר ומייסד הפרויקט, סא"ל במיל' אריאל אלמוג שנפצע קשה תוך ניסיון השתלטות על מחבלים, מתנדב בפרויקט באופן מלא נבחר להיות אחד מ-12 מקבלי "אות המתנדב" לשנת 2017 מנשיא המדינה, ראובן ריבלין.

יו"ר ומייסד פרויקט גדולים במדים, סא"ל במיל' אריאל אלמוג, בן 50, נשוי ואב לשלושה המתגורר בנס ציונה וממלא את תפקידו בהתנדבות מלאה, הינו אחד הזוכים ב"אות המתנדב" מנשיא המדינה, ראובן ריבלין לשנת 2017.

אלמוג, אשר חווה בעת שירותו הצבאי מספר אירועים חבלניים בהם נפצע בדרגות שונות, כשהקשה מביניהם היה בשנת2004, בעיר שכם כאשר נתקל בחוליית מחבלים שרגמה את רכבו באבנים ובקת"בים, שגרמו לפציעות קשות בראשו. סא"ל אלמוג חילץ עצמו מההמון בתושיה ותבונה, כשנסע במהירות תוך החזרת אש חיה אל עבר המחבלים שהתגודדו סביב רכבו ופינה עצמו לביה"ח הדסה הר הצופים בירושלים.

בשנת 1990, כשסא"ל אלמוג היה מפקד מחנה אוגדה 720, פנה  פרופ' ראובן פוירשטיין ז"ל, חתן פרס ישראל, שהיה מנהל בית ספר לילדים בעלי מוגבלויות שונות, למפקד האוגדה האלוף גבי אופיר והציע לו לשלב את ילדי המוסד במסגרות צבאיות פעמיים בשבוע. בזמנים ההם, צה"ל לא שילב בתוכו צעירים עם מוגבלויות, כך שהפרויקט המיוחד תפס תאוצה ושבר את תקרת הזכוכית, והוביל לשינוי חשיבתי עמוק במסגרות הצבאיות בקבלת צעירים עם צרכים מיוחדים, ביניהם אוטיזם, לקויי למידה, בעלי לקות שכלית, לקות קוגנטיבית ונוספים.

האלוף אופיר הפיל את המשימה עם סא"ל אריאל אלמוג, ובעזרתו של פרופ' פוירשטיין אשר נרתם למהלך, יצר אלמוג פרק חדש בצה"ל. לקחת חלק כמחויבות אישית לעשות מהפכה בחשיבה ובתפיסה החברתית כלפי החינוך המיוחד

האירוע המשמעותי אשר הביא לפריצת "גדולים במדים" ע"י סא"ל במיל' אריאל אלמוג, היה בשנת 2001 כשהסתער על מחבל וסיכל במו ידיו פיגוע בסמוך לצומת שדה תרומות בבקעת הירדן, כשבזכות ערנותו זיהה מחבל שמנסה לעלות לאוטובוס, עם מטען נפץ גדול בתוך תיק שלוש פצצות מרגמה השתלט עליו לאחר מאבק וגילה על גופו שלושה מטעני חבלה. לאחר ההשתלטות, נורתה אש חיה על אלמוג ממטע הזיתים הסמוך ממחבל נוסף  על אף הפגיעה, סא"ל אלמוג שלף את נשקו האישי, השיב אש וסיכל בכך פיגוע רב נפגעים. על פעולה זו קיבל אלמוג ציון לשבח ממפכ"ל המשטרה והשר לביטחון פנים.

לאחר מקרה זה, סא"ל אלמוג החליט להפוך את הפרויקט לתכנית ארצית שתשלב בעלי צרכים מיוחדים בכל בסיסי צהל ותתן להם אפשרות לשרת בצבא כמו כל אחד אחר. החיילים הופכים לחלק אינטגראלי בצה"ל, ומוכרים כחיילים מן המניין ומקבלים חוגר ומדים. בנוסף לסיפורי גבורותיו הרבים, בשנת 2004 סא"ל אלמוג קיבל את אות יקיר ירושלים  בהמלצת האגף חברתי עיריית ירושלים כשבמשך 10 שנים, מידי יום ראשון, היה לוקח חיילים מיחידתו בהתנדבות מלאה לחלוקת מזון וצביעת מאות בתים של אוכלוסיות מוחלשות.

בשנת 2012 סיים סא"ל אלמוג את שירותו בצבא הקבע, אך עדין מתנדב ומשרת במילואים מערכי אהבתו לצה"ל, המדינה והחברה הישראלית. אלמוג פנה לעמותת 'יד לילד המיוחד' בבקשה לאמץ את הפרויקט ולהרחיבו לכל רחבי הארץ. כיום, מלבד מילוי תפקידו בהתנדבות מלאה כיו"ר פרויקט גדולים במדים אלמוג הוא איש עסקים מצליח בין היתר מתעסק בתחום התיירותי , הקים מפעל בברקן, שפיתח מערכת סינון אב"כ למרחבים מוגנים, ועובד כמנהל בחברת "מעון השלושה" המחזיקה הוסטלים סגורים לאנשים עם מוגבלויות, ולצד כל אלה מקדיש אלמוג את מירב זמנו בפעל חייו לשילוב בעלי צרכים מיוחדים בצה"ל

על תכנית 'גדולים במדים' ועמותת 'יד לילד המיוחד': "גדולים במדים" הוא פרויקט ייחודי של  עמותת "יד לילד המיוחד" ומטרתו גיוס צעירים עם צרכים מיוחדים לצה"ל. עד כה שולבו בצבא למעלה מ-350 צעירים וצעירות בעלי מוגבלויות שונות המשרתים ב-22 בסיסים ברחבי הארץ. עד סוף שנת 2017 צפויים להשתלב כ-100 חיילים וחיילות חדשים. הצעירים והצעירות תורמים רבות לצבא וממלאים מגוון תפקידים שונים, ונתמכים על ידי צוות מקצועי של העמותה לאורך כל תקופת השירות. יו"ר העמותה הינו האלוף במיל' גבי אופיר, נשיא "גדולים במדים" הינו האלוף במיל' יפתח רון טל – יו"ר חברת החשמל.

עמותת 'יד לילד המיוחד' הוקמה בשנת 2005 על ידי קבוצת הורים לילדים עם צרכים מיוחדים שהחליטו להקים ארגון שיאגד את כל האמצעים, ההדרכות, והאפשרויות לרשותם ולרשות הורים נוספים מכל חלקי הארץ. יד לילד המיוחד חולשת על מגוון פרויקטים המציעים שירותים ואלטרנטיבות עבור הילדים המיוחדים, הוריהם ובני משפחתם.

צוות העמותה  כולל אלפי מתנדבות ומתנדבים העומדים לרשות הילדים והבוגרים עם מוגבלויות ומסייעים להם להשיג יעדים ברורים המשפרים את איכות חייהם, מקנים להם מימד של תנופה וצמיחה ומביאים אותם לעצמאות, להשתתפות פעילה בחיי הקהילה ולהשתלבות בחברה. מייסד העמותה, הרב מנדי בליניצקי, משמש כמנכ"ל מאז שנת 2004.

סא"ל במיל' אריאל אלמוג

תגובות

מומלצים