סיומו של קורס מדריכי הלוט"ר הגדול בהיסטוריה של משטרת ישראל

50 מטובי הלוחמים של משטרת ישראל ומשמר הגבול, כמדריכים אמונים הם על הכנת הכוח המבצעי של כלל משטרת ישראל בשגרה ובחירום תוך הכנתם המבצעית של השוטרים והלוחמים להתמודדות עם איומי הטרור

29.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סיומו של קורס מדריכי הלוט"ר הגדול בהיסטוריה של משטרת ישראל

50 לוחמים של משטרת ישראל ומשמר הגבול, סיימו בהצלחה את קורס מדריכי הלוט"ר הגדול ביותר בהיסטוריה של משטרת ישראל, שנערך בבית הספר ללוחמה בטרור בבסיס ההדרכה החילי של משמר הגבול בבית חורון.

50 מטובי הלוחמים של משטרת ישראל ומשמר הגבול, סיימו את הכשרת מדריכי הלוט"ר שנמשכה 22 שבועות בבסיס ההדרכה החילי של משמר הגבול במעמד מפקד משמר הגבול, יעקב (קובי) שבתאי, מפקד בה"ד מג"ב, תנ"צ שמעון דדון, מפקד כלא קציעות, תת גונדר צביקה ימין, מפקד בית הספר ללוט"ר, סנ"צ רון קריג, ספ"כ בה"ד, סגל בית הספר ללוט"ר, משפחות ובוגרי הקורס.

במעמד המכובד ולפני טקס הסיום, הציגו המדריכים למשפחות ולסגל הפיקוד מספר תרגילי לחימה.
במסגרת הקורס הוכשרו החניכים כמדריכים בתחום הלוט"ר, מדריכים שעתידים להסמיך ולאמן לוחמים ושוטרים בתחומי הלחימה השונים.

כמדריכי לוט"ר צפויים הם להשתבץ ביחידות השונות של משטרת ישראל לרבות כמדריכים בבית הספר ללוט"ר של מג"ב.

כמדריכים אמונים הם על הכנת הכוח המבצעי של כלל משטרת ישראל בשיגרה ובחירום תוך הכנתם המבצעית של השוטרים והלוחמים להתמודדות עם איומי הטרור המתפתחים לרבות הטרור העממי שלרוב רואה בשוטרים כמטרה המרכזית לפגיעה תוך שימוש באמצעים מאולתרים, סכינים וכלים חדים היכולים לפצוע ואף לפגוע קשות בשוטרים המבצעים את עבודתם בגזרות השונות.

עוד הוכשרו החניכים במהלך הקורס בהתמודדויות מורכבות של תרחישי הפרות סדר ובלוחמה בשטח בנוי ופתוח. למדריכים אף ניתנו במהלך הכשרתם כלים להדרכה מקצועית וערכית.

את הקורס כאמור סיימו הערב כ- 50 חניכים שהפכו היום ל- 50 מדריכים 35 לוחמי מג"ב, 14 שוטרים ו-1 מהשב"ס ביניהם מדריך הלוט"ר היחיד במשטרת ישראל המשרת במסגרת שירותו הסדיר במג"ב ומדריך בן 44. במהלך חצי השנה בה התקיים הקורס התחתן אחד החניכים ונולדו 4 תינוקות למספר חניכים ומדריכים של הקורס.

מפקד מג"ב, ניצב יעקב (קובי) שבתאי שאת שירותו במשמר הגבול התחיל כמפקד בקורס הלוט"ר אמר:* "מדריכי הלוט"ר הם העורק הראשי של החיל, אבן שואבת לידע, מקצועיות, ניסיון ותחכום".

עוד הוסיף מפקד מג"ב בנאומו: "אנו פועלים לטיוב מערך האימונים והמתקנים, תוך שימת דגש לכלל האיומים והתרחישים הנמצאים לפתחה של מדינת ישראל".

מפקד בה"ד מג"ב, תנ"צ שמעון דדון אמר בנאומו:* "חזון בית הספר שילב בתוכו את כתיבת הנהלים והתרגולות אל מול אתגרי היום יום שמייצרת המציאות הביטחונית בשטח כדוגמת הצורך להתמודד עם הטרור העממי שהפך לחלק מהאיומים המהותיים של האזרחים והשוטרים".

מג"ב

בהמשך דבריו פנה מפקד הבה"ד אל בוגרי הקורס ואמר: "היום אתם מסיימים תקופת הכשרה בת 22 שבועות. תקופה ארוכה ותובענית, תקופה בה רכשתם ידע, ניסיון וכישורים להמשך דרככם בחיל משמר הגבול ובמשטרת ישראל כמדריכי לוחמה בטרור, מדריכים מובילים וראויים".

מפקד בית הספר ללוט"ר, סנ"צ רון קריג אמר בנאומו:* "קורס מדריכי הלוט"ר הינו הדובדבן שבקצפת מבחינת הכשרות בית הספר ללוט"ר. חצי שנה של אימונים ולימודים אינטנסיביים של השקעה ומוטיבציה, ובסופה עומדים כאן מולי היום מספר לא מבוטל של לוחמים מדריכים.

אתם אשר מהווים שובר שיוויון של ממש, תשפיעו ישירות על כושר ההתרעה של משטרת ישראל ועל כשירות הלוחמים ביחידות השונות".

 

צילום: דוברות המשטרה. קישור לכל התמונות  

תגובות

מומלצים