תלמידי דאלית אל כרמל ועוספיה בעשירון הנמוך

פרסום הדירוג הסוציו אקונומי של כל בתי הספר בישראל לפי עשירונים משקף את הפערים הקיימים במערכת החינוך ומראה שדירוג בתי הספר בדאלית אל כרמל ועוספיה נמצא בעשירון השכבות החלשות.

30.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תלמידי דאלית אל כרמל ועוספיה בעשירון הנמוך

משרד החינוך פרסם לראשונה את נתוני העשירונים והדירוג הסוציו־אקונומי של כל בתי הספר בישראל.

המדד של משרד החינוך היה לפי השכלת ההורים, רמת ההכנסה לנפש, פריפריאליות בית הספר וארץ המוצא של התלמידים.

מדד הטיפוח מחושב לכל תלמיד לפי שלב חינוך וכך נוצר "ציון" לכל ילד. ציוני מדד הטיפוח יוצרים רצף המחולק לעשר קטגוריות (עשירונים), מהנמוכה ביותר עשירון 1 אוכלוסייה חזקה שאינה זקוקה לטיפוח נוסף, לגבוהה ביותר עשירון 10 – אוכלוסייה חלשה הזקוקה ביותר לטיפוח נוסף.

מהנתונים עולה כי רוב בתי הספר שעורכים מיונים לתלמידים או גובים שכר לימוד גבוה במיוחד נמצאים בשני העשירונים העליונים עשירון טיפוח 1–2.

רוב בתי הספר הערביים משתייכים לעשירונים 9–10.

בתי הספר הבדואים נמצאים בעשירון הנמוך ביותר.

משרד החינוך מנהיג מדיניות של תקצוב דיפרנציאלי בכל תכניות הדגל של המשרד: צמצום מספר תלמידים בכיתה, בעשירונים הנמוכים מספר מקסימלי של תלמידים 32 בעוד בעשירונים גבוהים 34.

בתכנית בתי הספר של החופש הגדול משפחות מעשירונים נמוכים, ההורים אינם משתתפים במימון התכנית בעוד שבעשירונים הגבוהים גובה ההשתתפות הוא 450 ש"ח , בתכנית הצהרוניות שיוצאת לדרך, גם שם בעשירונים הנמוכים, סבסוד המדינה יגיע עד 600 ₪ בעוד שבעשירונים הגבוהים הסבסוד יהיה ב-150 ₪. 

תקצוב דיפרנציאלי שנועד לתת יותר שעות טיפוח לתלמידים מרקע כלכלי חברתי נמוך כך שעל כל שעה של תלמיד מעשירון גבוה, תלמיד מעשירון נמוך יקבל 6 ש"ש.

על כל שעה לחזק 6 שעות לחלש. היחס 1:6,  לצד כל אלה יש את תכנית השר לקידום מערכת החינוך בצפון בעלות של מעל כחצי מיליארד הכוללת חוג לכל ילד בכיתות ד'-ה', שיפור סביבת הלמידה של תלמידים מעשירונים נמוכים ועוד ותכנית אתגרים למגזר הערבי לקידום האוכלוסייה הערבית בעלות של 70 מיליון ₪.

דירוג בתי הספר בכרמל

דירוג בתי הספר בכרמל

תגובות

3. מוטן לפני 7 שנים
פיברוק אחוזי בגרות
2. חלבי מתביש אחד לפני 7 שנים
מה עוד ?
1. רביע לפני 7 שנים
לחזק

מומלצים