לגמול השתתפות חברי מועצות מקומיות בישיבות והחזר הוצאות

ועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ דודי אמסלם ושל ח"כ אוסמה סעדי, לגמול השתתפות חברי מועצות מקומיות בישיבות והחזר הוצאות לחברי מועצה.

03.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
לגמול השתתפות חברי מועצות מקומיות בישיבות והחזר הוצאות

על פי ההצעה, חבר מועצה יהיה זכאי לקבל גמול מקופת הרשות המקומית עבור השתתפותו בישיבות המועצה ובישיבות ועדה.

סגן הממונה על התקציבים ערן ניצן: "אין לנו התנגדות גורפת להחזר הוצאות, אבל גמול השתתפות זה יוצר בעיה עם חוק יסודות התקציב ומייצר צורך לחזור לדיון על הצעת החוק בוועדת שרים לחקיקה". יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם: "פיתחתם נוהל חדש, שמחזירים הצעות חוק לוועדת שרים אחרי קריאה ראשונה, כאילו אין כנסת. יכולתם גם להעביר החלטה שאנחנו צריכים לעמוד על הראש. בושה וכלימה".

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס: "כמי שהיה חבר מועצת עיר בהתנדבות אני טוען שהצעת החוק הזו תביא לבינוניות. אנשים יעבדו בשביל התמורה, בטח בפריפריה ובמגזר. ממיתים עליהם כליה. יצטרכו להעמיד כסף. אם לא, אני לא אוציא שקל על חשבון החינוך. לא יהיה. החזר הוצאות אין לי בעיה. אם חבר מועצה נוסע לאירוע, ישלמו לו מונית. אבל שכר עבור ישיבות על חשבון חינוך ורווחה לא יהיה. נלך למלחמת עולם".

יו"ר הוועדה ח"כ אמסלם: "הסיפור הזה סוכם כבר בדיוני תקציב 2017-18, ונרשם כאילו כהסכם קואליציוני שלי, שהמדינה תשפה את שכר חברי המועצה ב-50% בממוצע, כשהאשכולות החלשים יקבלו יותר והחזקים פחות. החלטתי שיהיה גם דיפרנציאלי לפי גודל הרשות. עכשיו האוצר מנסה לשפר פוזיציה ולדחות הכל ל-2019".

ח"כ חיים ילין: "במועצות האזוריות חברי המועצה הם נציגי הוועד המקומי. את חברי הוועד המקומי אתה גם משפה? זה שלטון דו רובדי".

יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם: "משפטית קשה לעשות הבחנה בין חברי מועצות אזוריות לחברי מועצות מקומיות. אנחנו נשפה את חברי המועצה בכל הארץ. במועצה אזורית השיפוי יהיה נמוך כי יש להם פחות תושבים. חבר מועצת עיר גדולה יקבל יותר. בסך הכל מדובר בסכומים אזוטריים. כמה מאות ₪ בחודש. משפים רק שתי ישיבות בחודש".

ח"כ אוסמה סעדי: "אפשר להבהיר בהצעת החוק שאם חבר מועצה מקבל גמול, לא יקבל גמול כפול".

תגובות

מומלצים